Суспільство (відео)Чоловічий клуб

Найдешевший бойовий літак у світі

Зміни характеру бойових дій у світі – поява так званих гібридних воєн, великої кількості партизанських і повстанських рухів – зажадали і появи нових дешевих видів озброєнь.

Саме тому в усьому світі набуває популярності китайська зброя, а безліч країн зайнялися модернізацією вже застарілих зразків озброєнь. У цьому ряду стоїть і найдешевший бойовий літак у світі – модель Mwari від південноафриканської компанії Paramount Group. Розробники позиціонують Mwari як альтернативу бойовим вертольотам для держав з обмеженим військовим бюджетом.

Сама назва Mwari мовою шона може бути грубо інтерпретована як «Бог» у релігійному сенсі цього слова – принаймні християнські місіонери використовували його, коли перекладали Біблію для місцевих племен.

Штурмовик-розвідник був розроблений у 2014 році на основі попередньої розробки легкого розвідувально-ударного літака AHRLAC (представлений у 2011 році).

Двомісний літак побудований за двобалочною схемою зі штовхаючим гвинтом, розташованим у задній частині фюзеляжу. У конструкції використаний двигун Pratt & Whitney PT6A-66B потужністю 950 л. с., що дає змогу Mwari розвивати швидкість до 500 км/год.

Невеликий літак може злітати з полоси завдовжки 550 метрів, він озброєний 20-мм автоматичною гарматою, має на крилі шість вузлів підвіски для бомб і ракет (зокрема високоточних), а також платформу для установки електронно-оптичних датчиків. Маса літака становить 3,8 тонни, при цьому він може нести до 800 кг корисного навантаження.

Базова версія нового літака оцінюється в $ 10 млн, тоді як модифікація з повним набором бойових можливостей – у суму до $ 20 млн.

Компанія оголосила про початок серійного виробництва в лютому 2017 року, перша серійна машина повинна піднятися у повітря влітку. При цьому було заявлено що вже отримано перше замовлення, однак деталей контракту наразі немає.

Апарати складатимуть на заводі, розташованому на території аеропорту Вандербум у місті Преторія. Проектна потужність – 24 літаки на рік.

Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Вконтакте та Facebook.

Ще статті по темі

Back to top button