Український шлях «Бардаку»

брдм-2-01

Розвідувально-дозорні машини БРДМ-2 (у військах їх дуже часто називають «бардак» від абревіатури) були основними машинами розвідки в Радянській Армії, тому Україні дісталися після розпаду буквально сотні таких бронемашин.

Однак на початок 2000-х років вони вже не відповідали реаліям сучасного бою, тому гостро постало питання про його осучаснення.

Першим досвідом стала модернізація 10 БРДМ-2 для потреб українського контингенту в Косово, який перебував там з 1999 року. Роботи провів «Миколаївський ремонтно-механічний завод», де було встановлено дизельний двигун СМД-21-08 українського виробництва, демонтовані додаткові колеса і врізані бічні люки. Нова модифікація отримала позначення БРДМ-2ЛД. В ході операції 22 червня 2007 року одну машина було втрачено в дорожньо-транспортній пригоді. Тоді загинув один військовослужбовець, ще один помер пізніше в госпіталі від отриманих травм. Після початку війни на Донбасі всі наявні дев’ять машин були передані на фронт.

У 2005 році той же «Миколаївський ремонтно-механічний завод» запропонував варіант модернізації для Міністерства Оборони України, який отримав позначення БРДМ-2ДІ «Хазар».брдм-2-02

Основною відмінністю є встановлення дизельного двигуна FPT IVECO Tector та демонтаж додаткових коліс. Заміна двигуна привела до необхідності заміни моторної перегородки та переробці деяких інших корпусних деталей. У бортах машини зроблені два додаткових люка для висадки десанту.

Крім того, на БРДМ-2ДІ встановлено нове обладнання зв’язку — цифрова радіостанція (Р-173 або Р-030У). При необхідності, на бронемашину можуть бути встановлені прилад нічного бачення, тепловізор, система відеоспостереження та супутниковий навігатор СН-3210 «Базальт-K».

У 2006 році були проведені випробування БРДМ-2ДІ, а у 2007 році машина вийшла на етап державних випробувань, які продовжувались до 2011 року. 24 серпня 2014 одна БРДМ-2ДІ брала участь у військовому параді в Києві. 29 жовтня 2014 року дві БРДМ-2ДІ «Хазар» були замовлені для прикордонної служби України.

Серійне виробництво БРДМ-2ДІ було розпочато 29 грудня 2014 на Миколаївському бронетанковому заводі. При виготовленні БРДМ-2ДІ використовується бронекорпус радянського БРДМ-2 зі складських запасів, який проходить ремонт, переобладнання і перефарбовування.

Крім того, існує ще як мінімум три варіанти модернізації БРДМ-2, які пропонуються військовим приватними компаніями.

Так, київський «Завод «Маяк» пропонує БРДМ-2ДП. Броньовик оснащений дизельним двигуном, крім того змінено склад озброєння — встановлено носовий 12,7-мм кулемет ДШКМ та два бортових 7,62-мм кулемета СГМБ. Також машина обладнана бічними дверима для десанту, знімними противокумулятивними сітками і пристроєм для подолання траншей і окопів.

На виставці «Зброя та безпека-2015» в Києві компанія «Техімпекс» показала свій варіант — БРДМ-2Т. На ньому встановлено дизельний 4-циліндровий двигун Д245.30Е2 потужністю 156 к.с. Також поставили зчеплення Sachs та безкамерні шини R20 українського виробника Rosava. Також з’явився багатофункціональний блок автоматичної підтримки тиску в шинах. Удосконалено і водомети — замість механічного приводу вони отримали гідравлічний.

Піддався модернізації і корпус — з’явилися додаткові двері по бортах для безпечної посадки-висадки екіпажу та десанту. Для підвищення захисту машини можлива установка додаткового бронювання відділення екіпажу і десанту, а також застосування внутрішнього захисту типи «Кевлар». Замість застарілих засобів зв’язку на БРДМ-2Т комплектується новими: так радіостанція Р-123М замінена на сучасну — Motorola DM-4601. Кулемет КПВТ замінений на 12,7-мм НСВТ. Так само можлива установка інших бойових модулів.

І нарешті останнім за часом є варіант модернізації від Інженерної групи «Азов» — БКМ «Азов».

брдм-2-03

На цій машині встановлений двигун General Motors на 215 к.с., замість механічної трансмісії використано гідростатичний привід.   Демонтовані додаткові колеса, два гідромотори на мостах керуються регульованим насосним вузлом. Для подолання водних перешкод на БКМ встановлені два водомети оригінальної конструкції.

Високий рівень протимінного захисту забезпечується днищем відповідної форми. Для посилення балістичного захисту корпус розподілено на прямокутні соти, які закриваються    броньованими накладками. Між бронею корпусу та зовнішньою з’ємною бронеплитою розміщені високоефективні модульні захисні елементи, які можна швидко замінити у польових умовах. Представлена на виставі БКМ здатна убезпечити наших вояків від обстрілу бронебійними кулями калібру 12,7 мм.

Для виходу десанту БКМ застосовується апарель з дверима, що полегшує завантаження і вивантаження спеціальних вантажів, або поранених. На даху — два люки, в бортах — бійниці для ведення вогню зі стрілецької зброї. На БКМ можна встановлювати різні бойові модулі з огляду на потреби замовника — у демонстраційному варіанті встановлено башту з 12,7 та 7,62 мм кулеметами та системою постановки димових завад.

Loading...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password