Вчена з Ніжина може стати Нобелівською лауреаткою

У Верховній Раді з’явилося звернення до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням вжити заходів для висунення на Нобелівську премію геніальної вченої Ольги Броварець, чиє відкриття допоможе людям вилікуватися від раку.

Відповідний документ опублікував на своїй сторінці в Facebook позафракційний нардеп Олег Мусій.

Він також зазначив, що за 20 хвилин звернення підписали 13 депутатів.

А ще депутати запропонували, щоб Міносвіти і Броварець розробили та затвердили програми з актуальних наукових досліджень, які будуть впроваджені в Україні на практиці. Парламентарії висловили переконання, що в Інституті молекулярної біології і генетики НАН України повинна з’явитися нова кафедра, яка займатиметься науковими дослідженнями Броварець.

У тексті звернення також ідеться про необхідність вдвічі підвищити зарплату вченій, нагородити її почесною урядовою грамотою та виділити двокімнатну квартиру в Києві.

Але в цій історії не все так гладенько. Адже після виходу телесюжету про Ольгу Броварець вона перетворилася на об’єкт цькування в науковому середовищі.

Про це розповіла в Facebook журналіст Галина Сергєєва.

«Деякі її колеги, не маючи й приблизно досягнень Олиного рівня, з ранку до ночі і досі сидять у мене в коментарях і пишуть гидоту, чи не набридло ж. Коли я запропонувала робити сюжети про кожне їхнє цікаве відкриття, одна начебто поважна людина, вчений і чоловік, пообіцяв надавати мені по руках!«, — написала вона.

За словами Сергєєвої, вперше на канал надійшов анонімний лист на Ольгу.

«Але днями трапився і зовсім апофеоз совковості – Олю викликали на загальні збори інституту. І хоча офіційно зібрання було мирне, ні чим іншим, як публічним судилищем, я назвати це не можу. Люди, чий індекс Хірша (рівень цитованості) приблизно 2, стверджували що Оля з її рівнем 21 – це не так уже й круто, подумаєш. І відкриття не таке вже й світового масштабу, і навіщо було і поготів зустрічатися з журналістами, попіаритися захотіла, дівчинко? А до Гройсмана навіщо ходила? Покликали? Треба не погоджуватися!.. Скромнішою треба бути! І до чого ти, фізик, взагалі полізла в сферу хімії, а?» — розповіла журналіст

Як стверджує Сергєєва, Броварець тримається, відповідає гідно і продовжує працювати.

Крім того, Сергєєва нагадала, що за місяць від моменту виходу сюжету автореферат Олиної докторської скачали з мережі для вчених ResearchGate понад 1 000 разів, її підтримали багато професорів й академіків.

«На зустріч Броварець запросив Гройсман, після цієї зустрічі йшлося про доплати і гранти для наших вчених, в Олиному інституті скоро з’явиться новий комп’ютерний кластер, а найголовніше – з цього місяця відновлене будівництво біотехнологічного корпусу при інституті молекулярної біології та генетики, цей корпус був заморожений близько 10 років«, — зазначила журналіст.