206 округПолітика

Фрейд у нокдауні. Чому кандидати по 206-му вдалися до психологічної муштри електорату?

«Чим хом’ячок відрізняється від щура? – У хом’ячка PR крутіший», – саме цей анекдот про піарників спадає на думку, коли гортаєш агіт-матеріали кандидатів по 206-му округу.

У гонитві за кращим слоганом, дотепнішим сюжетом й історією для мас з’являються такі шедевральні герої піар-технологій, як «кандидати-домовички», «кандидати-народні лікарі», «кандидати-яйценосці» та банальні «кандидати-патріоти».

Заради чого все це пап’є-маше? Можливо, щоб старанно приховати порожнечу передвиборчої програми? Її, зважаючи на агітки, не має жоден із широко розрекламованих претендентів.

Так, зокрема, народний лікар Павло Чемериський, який іде від «Європейської партії» Катеринчука, виступає за європейську (вочевидь, зважаючи на назву партії) медичну реформу. Чому вона має бути саме європейською, а не китайською, американською чи японською пан Павло пояснити своєму виборцю не хоче.

Також у своїх «14-ти «ЗА» (саме стільки пунктів міститься у так званій програмі кандидата) Чемериський декларує збільшення удвічі зарплати бюджетників і вільне та заможне село. Популізм, скажете? Навряд, радше добре продумана піар-кампанія. Адже, погодьтеся, за конкретну програму виборець може й спитати конкретно. А так, нема конкретики – нема й відповіді.

У свою чергу «щирі патріоти» торують шлях до ВР через укроп та будяки 206-го. Дератизацію конкурентів вони проводитимуть розвитком економіки Чернігівщини та підвищенням рівня життя її мешканців. А також сприятимуть санітарно-епідеміологічному благополуччю населення, – йдеться у витягу з декларації намірів. Воно й не дивує, зважаючи на професійні навички кандидата, який це пропонує, а саме Ярослава Гіріча.

Звісно, за відсутності програми кандидата зробити осмислений вибір неможливо. Але засмучуватися не треба, винахідливі піар-технологи одного з кандидатів вигадали новаторський спосіб – психотест кандидата. Застосовувати його, судячи з порад, виборець має на зустрічах із потенційним «народним».

Головне «подивитися просто в очі». Такий прийом нерідко застосовують боксери перед поєдинком – він називається «дуель поглядів». Тож, просканувавши свого кандидата, виборець має з’ясувати: «чи не справляє політик враження нахаби або нечесної людини», «чи дивиться він в очі людям, чи як бувалий пройдисвіт намагається не зустрічатися поглядом…».

Цікавим є той факт, що, на думку одного з кандидатів чи його піар-технологів, чернігівець зробити свідомий вибір самотужки не може.  Після психоаналізу на тих же сторінках агіток електорату радять користуватися розумом, а не емоціями: мовляв, якщо кандидат виявився негідником до того, як отримав карт-бланш у вигляді голосу, «краще взагалі нікого не підтримувати».

Чи можна сприймати таку «настанову» як особисту образу, має вирішити кожен виборець сам. Адже таким чином йому фактично нав’язують правила гри, позбавляючи можливості власного вибору.

Можливо, саме завдяки таким «порадам» кампанію по 206-му вже охрестили «чорними виборами». Про скупку голосів, брудні технології, застосування потужного адмінресурсу на підтримку одного з кандидатів першими сказала політична сила «Наш Край», яка саме через це вирішила не брати участі у довиборах по 206-му. Натомість стала активним захисником прав та інтересів чернігівців через соціальних агітаторів.

Упродовж місяця ці активісти «Нашого Краю» розказуватимуть людям, як убезпечитися від порушення виборчого законодавства. У тренді вирішила бути й ВО «Батьківщина», що нагадала про кримінальну відповідальність за пропозицію і продаж голосу виборця.

Чи зупинять такі «червоні прапорці» політичних вовків, які рвуться до влади на 206-му, буде відомо вже 17 липня.

P.S

Передвиборча програма кандидата в народні депутати це, зокрема:

– перелік дій, які зобов’язується виконати кандидат під час своєї депутатської каденції;

– план дій депутата, у якому зазначено дії, що будуть зроблені за час його каденції, і терміни їх здійснення.

– виборча програма повинна містити також аналіз стану країни, у підсумку якого будуть виявлені перепони для позитивного розвитку. Це дасть змогу прогнозувати наслідки виконання плану дій кандидата.

Ще статті по темі

2 коментарів

  1. PR ході єто такой ужас, ведь самый распиаренный у нас паццан это микитась а зная его делишки только пр может его спасти, что в свою очередь очень путает людям мозги, и конечно народ запутан красивыми лозунгами и глянцывыми бил бордами

  2. И не говорите! Столичный пиар особенно поражает сознание…. Микитась то домовичок, то алкодиллер…. А нам нужен обычный человек из округа, чтобы стал честным депутатом и поддерживал людей, а не разбрасывался громкими слоганами как столичные парашютисты!

Back to top button