Пошта і люди: на Чернігівщині знову вирують пристрасті довкола «Укрпошти» (Відео)
Новий рік на Чернігівщині настав, а проблеми залишилися старі. Люди ніяк не звикнуть до реформи «Укрпошти». Попри суттєві позитивні зрушення, ситуація все ж і досі залишається критичною. Основні поштові проблеми області обговорили на нараді в облдержадміністрації.
«Пошта – це завжди проблеми. Бо пошта – це процес, робота, яка пов’язана з наданням послуг. Це основне критичне питання, з яким ми працюємо, щоб покращити якість послуг у тих населених пунктах, де вона знизилася. І друге завдання – підтримати рівень бізнесу, який має бути. Бо все ж таки, нагадую, ми тепер – акціонерне товариство, й основне наше завдання – прибуток. Пошта не фінансується з державного бюджету», — Олена Дорошенко, директор Чернігівської дирекції ПАТ «Укрпошта».
«Соціальний аспект із вашого підприємства ніхто не знімав. Ви сказали, що держава не фінансує. За підтримки Президента на цей рік вам 500 мільйонів із Державного бюджету. Соціальний аспект ніхто не знімав. Питання – заберіть із пошти передплату та пенсійне. За рахунок якого доходу ви будете існувати?», — Олександр Мисник, голова Чернігівської ОДА.
Основні проблеми – це відсутність у селах достатньої кількості листонош, через що відбувається затримка кореспонденції. А відповідно – люди масово відмовляються передплачувати газети. Місцеві редакції потерпають – передплати провалені. Утім, Олена Дорошенко запевняє, що звинувачення перебільшені, мовляв, плани виконані.
«От повністю цифри по всій Україні. І я з гордістю можу сказати, що за відсотком виконання плану з передплати Чернігівська область виконала 98,8% тиражів», — Олена Дорошенко, директор Чернігівської дирекції ПАТ «Укрпошта».
«Стосовно передплати. Нас цікавить районна газета. У нас кількість примірників становила 1800. Це була ситуація патова. Долучилися всі. Наш редактор почала працювати з керівниками підприємств, вони повиписували. Передплата зроблена не листоношами, а всіма. Ми вийшли на 4 300. Торік було 5 300. Люди відмовлялися. Газети невчасно розносять. Багато хто не хоче», — Тетяна Неділько, голова Бахмацької РДА.
Керівники районів сипали скаргами на роботу пошти, очільниця «Укрпошти» регіону відстрілювалася аргументами та логічними поясненнями.
«Ви знаєте, що в колективах на нижчих рівнях серед листонош неоднозначна ситуація. Люди працюють на межі. Вони не дурні, вони знають, хто яку зарплату в Києві… і чому в них немає листонош», — Валерій Щукін, голова Менської РДА.
«Затримки пов’язані з тим, що фізично нема людей. Але рівень зарплат і умови, які пропонують, – це мало. Наприклад, зарплата – 2 662 грн, 2 827 грн. І дві посади по 4 100 грн», — Тетяна Неділько, голова Бахмацької РДА.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На Чернігівщині затримують доставку пошти
«Є фінансовий план, є штатний розпис і гранична чисельність для підприємства. Є фонд заробітної плати, з якого ми не можемо виходити. Це ті умови, в яких ми працюємо», — Олена Дорошенко, директор Чернігівської дирекції ПАТ «Укрпошта».
Олександр Мисник дав тиждень на вирішення озвучених на нараді проблем.
«Через тиждень те, що буде записано в протоколі, оті шляхи вирішення, я хотів би побачити в реальності. В тому, як воно було озвучено. Зараз соціальне напруження по всіх населених пунктах», — Олександр Мисник, голова Чернігівської ОДА.
До речі, Олександр Мисник на нараді озвучив цікаву тезу – під час робочих поїздок до районів до нього підходять керівники аграрних фірм і кажуть, що готові самостійно оплачувати роботу листонош, аби лише селяни не залишалися без пошти. З подібними пропозиціями звертаються й сільські голови. Після наради керівники районів і очільниця чернігівської пошти залишилися для напрацювання єдиного плану вирішення проблем.
Журналіст Павло Солодовник
Оператор Роман Лазун
Надоть честно сказать людям, что суть реформ не в том, чтоб что-то сделать удобнее для людей, а в том, чтобы это что-то полностью выкинуть из державного финансирования, и переключить это что-то на самофинансирование — т.е. на финансирование за счёт клиентов. Медицина, образование или почта — без разницы. Либо их существование оплачивает клиент, либо организация ликвидируется. Украина никогда не будет иметь денег для финансирования нужных людям отраслей, так как её промышленность уже погибла. Клиент (быстро стареющий, немощный) будет всегда нищ и убог. Почта погибнет. Однозначно.
Какие реформы? О чём речь идёт? Я услугами почты не пользуюсь уже лет 10. И не жалею ни грамма. Недавно ещё раз убедился, что «реформы» в Укрпочте заключаются в новеньких красивых плакатиках и ярких стендах. Помещения отделений не знают ремонта со времён распада союза, ассортимент — как в киевском метро — от туалетной бумаги до конфет и печенья. Но это всё можно было бы терпеть и понять, если бы не хамские тётки! Обслуживанию людей надо учиться, а не орать на клиентов. И тогда будут пользоваться услугами. Я готов платить за КАЧЕСТВЕННЫЙ сервис. А то, что твориться на Укрпочте и сервисом назвать нельзя. Надеюсь, пока 🙂