Дистанційне навчання: як учителі намагаються зацікавити учнів
Перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, став неочікуваним і доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – освітян, учителів, учнів і їхніх батьків. Після тимчасової розгубленості всім довелося прийняти цей виклик та швидко адаптуватись до нових реалій, але питання розвитку дистанційної освіти набуло неабиякої актуальності.
І хоча дистанційне навчання не є заміною очного та ніколи не планувалось на довгострокову перспективу, воно може стати ефективним інструментом не тільки під час карантину. А оскільки відповіді на запитання: «Як найближчим часом буде змінюватись епідеміологічна ситуація в Україні?» поки немає, освітяни мають бути готовими до організації такого навчання.
Найголовніше завдання для вчителів на сьогодні – зацікавити учнів дистанційним навчанням. Педагоги одностайні: якщо дитина хоче навчатися, то й дистанційна освіта не стане на заваді, а от якщо ні – то й на очній формі навчання жодних знань вона не отримає.
Вчителька української мови та літератури чернігівської школи №28 Ольга Петренко запрошує на онлайн-уроки у Zoomі сучасних українських поетів. Так, до прикладу, на одному з уроків була присутня поетеса з Херсона Оксана Зененко, яка написала історичний роман «Останній лицар гетьмана». Цікаво, що події розгортаються в Чернігівській області.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Чернігові школярам продовжили дистанційне навчання до 11 грудня
«Дистанційне навчання – це не лише випробування, а й нові виклики і можливості. Найкраще навчання і виховання – власний приклад, адже я сама безумовно закохана в літературу, а саме у сучасну.
Запрошувати письменників до своїх учнів я почала ще під час очного навчання. Переважно це були чернігівські письменники, а от запросити когось здалеку не було можливості. А на Zoom із Зененко зайшло більше 70 людей», – розказала Петренко.
Окрім того, вчителька зазначає, що батьки також можуть допомогти дітям зацікавитися навчанням, для прикладу, грати у слова. Однак, за словами Ольги Петренко більшість батьків не хоче займатися з дітьми, а просто робить за них завдання.
Вчителька математики та інформатики школи №27 Людмила Табаченко намагається створити задачі, пов’язані з реальним життям, аби зацікавити своїх учнів. Зокрема, придумати навіть, де можна в житті застосувати дроби чи пояснити відсотки на прикладах знижок у магазинах і заробітній платі батьків.
Цікаво, що чернігівські вчителі намагаються поєднати свої предмети з іншими, таким чином вводячи систему НУШ і для старших класів.
Усупереч поширеній хибній думці, дистанційне навчання – це аж ніяк не канікули з онлайн-перекличкою та домашнім завданням. Недостатньо просто кидати дітям посилання на матеріали для самостійного опрацювання у месенджер.
Дистанційний формат передбачає наявність усіх притаманних очному навчанню атрибутів, таких як групові дискусії, колективне обговорення пройденого матеріалу, живе спілкування тощо.
Для забезпечення повноцінного освітнього навчального процесу на відстані, окрім технічного інструментарію, вчителю необхідно володіти низкою професійних та особистих компетентностей, що допоможуть зацікавити, організувати учнів на початковому етапі та втримати їхню увагу аж до завершального.
Утім, цього також недостатньо: в умовах дистанційного навчання стрімко зросла роль батьків, оскільки від дітей, особливо молодшого віку, важко вимагати абсолютної дисципліни та концентрації.
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv