Про ситуацію з пальним: складна логістика і корективи війни
За потреби бензину на травень в обсязі 120 тис. тонн в Україні є можливість забезпечити його наявність, водночас уряд працює над завезенням запасів для операторів ринку.
Потреба у дизелі на травень становить 254 тис тонн. Її зможуть покрити за рахунок максимальних обсягів імпорту, збільшивши пропускну спроможність автомобільних переходів та залізничного перевантаження.
Про це у Facebook за результатами міжвідомчої наради повідомила перша віцепрем’єр-міністерка — міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Вона наголосила, що минулого року Україна імпортувала 82% від усього обсягу споживання пального. Імпорт здійснювався чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним.
З початком російського вторгнення структура імпорту радикально змінилася. З усіх доступних шляхів залишився автомобільний, але до війни він забезпечував лише 3% поставок.
«Ми активно переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання. В результаті збільшили об’єми автоперевезення пального у травні до березня у 15 разів, залізничні та річкові – в 5 разів. Ці кроки дозволили гарантувати наявність пального на АЗС в березні-квітні. Проте у травні очікуємо значно більше споживання», — зазначила міністерка.
За її словами, востаннє логістичні проблеми такого масштабу Україна вирішувала у 1943-1944 рр.
Зараз Україна, серед іншого, працює над вузлами перевантаження на залізниці, а також будує нестандартні логістичні маршрути через порти Чорного моря, Балтики та Адріатики.
«Позитивні сигнали Україна отримала після енергетичного форуму в Варшаві. Є усі технічні можливості збільшити перевалку пального через Польщу з 60 до 200 тис. тонн на місяць», — інформувала Свириденко.
Нагадаємо, як раніше повідомляла міністерка, Польща допоможе у страхуванні іноземного транспорту для ввезення пального на територію України.