НовиниПолітика

Найкращий бізнес — присмоктатись до бюджету. Або чому чиновники не хочуть децентралізації?

Інформація про переваги впровадження децентралізації хоч і повільно, проте набирає розголосу серед соціально активного населення. У селах цей процес проходить важче. Люди хоч і зацікавленні в створенні об»єднаних територіальних громад та вже бояться будь яких змін. З іншого боку є практичне підтвердження задекларованих державою переваг об’єднання громади в напрямках формування та управління бюджетом. Відповідно до змін внесених до Бюджетного Кодексу для фінансового забезпечення повноважень об’єднані територіальні громади отримають такі фінансові ресурси:

-60% податку на доходи фізичних осіб;

-акцизний податок з реалізації підакцизних товарів (акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що зараховується до бюджетів об’єднаних територіальних громад, міських бюджетів);

-податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності;

-податок на майно (нерухомість, земля, транспорт).

-єдиний податок;

-25% екологічного податку.

Розвіяти будь-які сумніви громади, яка стоїть на роздоріжжі, вирішуючи, об»єднуватись з сусідніми громадами чи жити без змін, мали б представники Президента на місцях — зокрема голови райдержадміністрацій. Та далеко не завжди державні мужі проявляють таку ініціативу. Більш того, не рідко саме вони є джерелом розповсюдження чуток про «страшні наслідки децентралізації». Чиновники на сільских зборах активно розповідають селянам, що створивши ОТГ село помре, центр громади буде далеко, не буде медицини тощо.  Такі аргументи на зустрічі з селянами наводить голова Козелецької РДА Володимир Швед. Не приховує свого бажання завадити об»єднанню територіальних громад і голова Бахмацької райдержадміністрації Віктор Міщук. На сході села Курінь він заявив, що майбутнього у цієї громади, якщо вона об»єднається з сусіднім селом немає. Свої слова обгрунтував тим, що так йому стверджують цифри. Які саме, не уточнював. В той же час в області вже створено п»ять об»єднаних територіальних громад і жодна з них не жаліється на зміни.

Керівник виконавчої дирекції Чернігівського регіонального відділення ВАССР Ірина Грозенко у своїх аргументах стосовно плюсів децентралізації також посилається на цифри, щоправда, навідміну від керівника Бахмацької РДА, їх називає. «Найменша у нас громада — Макіївська, в Носівському районі, вона налічує 1800 жителів, це об»єднались  дві сільські ради. Сумарний бюджет цієї громади складав 900 000 грн, то сьогодні після об»єднання 6 200 000 грн. Найбільша об»єднана територіальна громада області- Деснянська, у її складі чотири населених пункти —  Десна, Короп’є, Косачiвка та Морiвськ, загалом це 8 тисяч жителів. До об»єднання бюджет складав близько шести мільйонів гривень, зараз же 43»

Завдяки тому, що громада виходить на прямі відносини з державним бюджетом, корупційна складова в обласних і районних гілках влади нівелюється. Це не подобається в першу чергу чиновникам, які не бажають втрачати свій вплив на фінансові потоки. Тож зрозуміти позицію керівників Бах
мацької та Козелецької  райдержадміністрацій можна – а ні Віктор Міщук, а ні Володимир Швед не думають про розвиток громади, а непокояться виключно за власний гаманець.

Ще статті по темі

Back to top button