Суспільство

Локомотивне депо Сновськ – паровозна глибинка на Чернігівщині (Фото)

Залізничний ентузіаст Олег Заблудовський мав нагоду відвідати залізничне містечко Сновськ, що на Чернігівщині, неподалік білоруського Гомеля. В цьому провінційному місті на півночі нашої країни знаходиться локомотивне депо ТЧ-12, одне з двох депо на «Укрзалізниці», яке спеціалізується на комплексному ремонті паровозів. Депо було засновано у далекому 1873 році і з тих пір тут постійно знаходилося чимало парових локомотивів різноманітних серій.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На Чернігівщині збереглася одна з найстаріших пам’яток епохи українського бароко

Після переходу залізниці у 1960-х роках на тепловозну та електровозну тягу, паротяги тут все одно залишилися — на станції була створена база запасу, куди перегнали більшу частину старих локомотивів, які знаходилися тут на випадок війни або паливної кризи як стратегічний резерв. До речі, постійно працювала тут і ремонта база для паровозів. На жаль, більшу частину унікальних раритетних паровиків було втрачено у період «лихих дев’яностих років» — все пішло на брухт. Наразі тут залишилося паровозів різних серій: Эр798-71 та Эр799-18 — на ходу (наразі в Дарниці), Л-4600, Л-3055 та Эр797-86 планується ремонтувати найближчим часом, а також тут знаходяться три екс-цвітківські паровози з бази запасу: Эр767-85, Эр785-04 та Эр799-81, які потребують серйозного ремонту та відновлення. Також на балансі депо знаходиться декілька паровозів, які встановлені на постаментах та у київському музеї.

Депо має два віялових цехи (підіймальний та промивочний) з розворотними колами, є спеціалізоване обладнання для ремонту та поточного обслуговування паровозів (токарні, ливарні станки, кузня) і найголовніше — тут працюють фахівці з ремонту паровозів, які мають великий досвід у цій сфері і готові ділитися своїми знаннями з молодими поколінням. «Декілька років тому локомотивне депо Сновськ було визнано основним депо для ремонту паровозів в Україні, проте для створення тут музею ретро-техніки і повноцінної ремонтної бази не достатньо формального рішення. Необхідно набирати молодих спеціалістів та навчати їх, платити гідну зарплатню, постачати запчастини і розширювати спектр ремонтних робіт, а найважливіше — для цього потрібне фінансування і підтримка з боку керівництва залізниці та Держави. Чиновники мають бути зацікавлені у порятунку нашої ретро-спадщини, адже це наша історія, історія вітчизняної залізниці та України в цілому. Сподіваюся, що найближчим часом вдасться грамотно налагодити процес постійного ремонту парових локомотивів як у Сновську, так і у Цвітковому і ми ще не один раз побачимо як сталевими магістралями розсікають могутні й старовинні велетні — паровози»,- пише він.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Фото Олега Заблудовського та Дмитра Бабарика

Ще статті по темі

Back to top button