Суспільство

Митне табу на інтернет-товари: цікаве в «Аргументах Гончарової»

Українська митниця перестала пропускати деякі посилки з товарами, які були придбані в зарубіжних інтернет-магазинах. Про це говорили в ефірі радіопроекту «Аргумент Гончарової».

«Для постачальників електроніки будь-яке замовлення за кордоном є конкурентним. Є речі, які зацікавлена робити не держава, а сам виробник, який на кожну країну має ексклюзивного дистрибьютора і який вимагає від виробника, щоб він якимось чином через державні органи впливав, щоб приходили і купували, приміром, телефони безпосереньо в Україні», — зазначив гендиректор української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Є кілька виробників, які зацікавлені у такій акції, але ця акція короткотермінова і торкнеться кількох торгових марок.

Ще з кінця квітня на неотримані посилки стали скаржитися українці, які купують продукцію брендів Meizu і Xiaomi напряму з Китаю, через поштову службу вони отримували повідомлення, що їхні посилки відправляються назад відправнику.

Cервіс OpenDataBot повідомив, що це відбувається на підставі переліку об’єктів інтелектуального права, включеного до митного реєстру.

Митний реєстр – це документ, де перераховані торгові марки і особи, які є їх офіційними представниками, він діє з 2012 року і саме на його підставі у митному кодексі є стаття про призупинення митного оформлення товарів.

Станом на 22 травня 2017 року в митному реєстрі знаходяться 3429 марок — тобто це марки під охороною митниці, якщо зрозуміліше, які митниця може перестати пропускати, призупинити митне оформлення на 10 днів, якщо з’явилася підозра в тому, що посилки з Adidas, Amway, Apple, Canon, чи Levi’s з Lipton і New Balance викликали підозру щодо порушення прав правовласника.

У випадку з продукцією Meizu в Україні затримки виникли через звернення правовласника до митниці із заявою про порушення, зокрема про те, що в березні на територію України «був ввезений контрафактний товар» і митниця не зупинила його оформлення, як повинна була. Представники торгової марки — закликали фіскальну службу вжити заходів з цього приводу.

Українська митниця діє на підставах законодавства, згідно якому тільки правовласник може звернутися до суду чи не перешкоджати митниці завершити митне оформлення писля затримки на 10 днів.

У випадку з Ксяомі правовласник Олександр Шевченко підтвердив, що запит від нього на перевірку посилок є, але він не стосується тих, в яких 1-2 одиниці товару. Подібна ситуація є і в Росії. Але там розгорівся немалий скандал між митницею, яка не пропускає всю продукцію бренда Ксяомі через кордон і власниками посилок, під заборону потрапили також Соні і Філіпс і бренд Чуві.

Мета дистрибуторів — заблокувати всі неофіційні поставки, боротьба з сірим товаром. Але в Росії також має місце факт того, що контрафакт виявляє правовласник на основі фото від митника. А за законом тільки суд може встановити контрафактність продукції. Тому шанувальники Ксяомі створили петицію і сподіваються, що митники на неї зглянуться і сумнівну заборону відмінять.

Програму «Аргумент Гончарової» з ведучою Тетяною Гончаровою слухайте на Радіо Ера Фм кожного буднього дня з 17.00 до 20.00

Дзвоніть у студію за телефоном +380-44-536-96-00

Надсилайте листи на e-mail: [email protected]

Повністю програму дивіться на офіційному YouTube-каналі студії

Всі новини «Аргумент Гончарової» у спільноті у Facebook:

www.facebook.com/radioeramedia/

 

Ще статті по темі

Back to top button