Зустрічі у віртуальній реальності
Коли ми говоримо про віртуальну реальність (VR), багато з нас уявляють науково -фантастичні фільми. Однак правда в тому, що в наш час ця технологія повністю поєднується з нашим повсякденним життям. Відеоігри, медицина, освіта …
Хоча вона може здатися надзвичайно футуристичною, її походження не таке недавнє, як нам здається. Насправді, багато людей вважають, що одним з перших пристроїв віртуальної реальності був Sensorama, машина з вбудованим сидінням, яка відтворювала 3D-фільми, видавала запахи та генерувала вібрацію, щоб зробити відчуття максимально яскравим. Винахід відноситься до середини 1950-х років. Подальші технологічні та програмні розробки протягом наступних років принесли з собою поступову еволюцію як у пристроях, так і в дизайні інтерфейсів.
Віртуальна реальність (VR) — це середовище, створене комп’ютером, зі сценами та об’єктами, які здаються реальними, викликаючи у користувача відчуття, що вони занурені у своє оточення.
В яких же галузях фактично сьогодні використовується віртуальна реальність? Медицина, культура, освіта та архітектура — це деякі сфери, які вже скористалися цією технологією. Від відвідування музею та гри в покер на космічній станції до розсічення м’язів, VR дозволяє нам перетинати межі, які в іншому випадку неможливо уявити.
Але й на цьому розвиток та поширення віртуальної реальності не закінчується. Так, у Facebook з’явилася нова ідея: додаток віртуальної реальності, який дозволяє вам та вашим колегам відчувати, що ви сидите за столом у конференц-залі.
Декілька днів тому Facebook (FB) презентував Horizon Workrooms — безкоштовний додаток для користувачів гарнітури Oculus Quest 2 — пристрою вартістю від 299 доларів. Додаток вже звернув на себе увагу завдяки амбітним зусиллям компанії вивести все ще нішеву технологію за межі розваг та ігор.
Workrooms дозволяє групам до 16 користувачів з гарнітурою VR зустрічатися у віртуальному конференц-залі, причому кожен із них представлений настроюваним аватаром, схожим на героя мультфільму, який виглядає просто як верхня частина тіла, яка ледь-ледь плаває над віртуальним кріслом за столом. Додаток підтримує до 50 учасників однієї зустрічі, а решта може приєднатися через відеодзвінки. Вони будуть відображатися на плоскому екрані у вигляді сітки у віртуальній кімнаті зустрічей.
Учасники зустрічі, які мають гарнітури, можуть використовувати свої власні пальці та руки для жестикуляції у VR, а обличчя їхніх аватарів реалістично рухаються, коли вони розмовляють. Віртуальна дошка дозволяє людям обмінюватися фотографіями або робити презентації.
Ендрю Босуорт, віце-президент Facebook Reality Labs, повідомив, що Facebook використовує цей додаток всередині компанії вже близько року.
Це не перший випадок, коли Facebook та його дочірня компанія Oculus намагаються популяризувати соціальну взаємодію за допомогою VR. Компанія випустила додатки для віртуальних зустрічей Oculus Rooms та Facebook Spaces відповідно у 2016 та 2017 роках, які дозволяють невеликим групам користувачів збиратися у VR. Однак у жовтні 2019 року компанія закрила обидва додатки VR. Натомість вони оголосив віртуальний соціальний світ під назвою Horizon, який мав вийти у 2020 році. Horizon ще не доступний для більшості користувачів, і в Facebook цього тижня підтвердили, що додаток залишається на стадії приватного бета-тестування.
Workrooms можуть запропонувати користувачам відчути, що буде в майбутньому. Додаток показує, як далеко просунувся Facebook у змішуванні апаратного та програмного забезпечення з моменту придбання Oculus у 2014 році — і як далеко йому ще належить пройти.
Протягом останніх тижнів генеральний директор Facebook Марк Цукерберг та інші керівники технологічної індустрії з усе більшим запалом говорять про бачення «метавсесвіту». Термін черпає натхнення з десятирічної антиутопічної науково-фантастичної ідеї щодо віртуального світу, що забезпечує відхід від реалій повсякденного життя. Незважаючи на похмуре походження, технічні керівники оптимістично говорять про те, яким може бути такий метавсесвіт, при цьому Facebook йде ще далі, створивши «групу продуктів Metaverse» під керівництвом Босуорта.
Workrooms можуть виглядати як крок до більш соціального віртуального світу, але це ще не зовсім та картина, яку намалював Цукерберг.
Додаток використовує безліч технологій та хитрощів, щоб змусити користувачів почуватися максимально наближено до анімованих аватарів у віртуальному просторі.
Власники гарнітур можуть переглядати екран свого реального комп’ютера у VR за допомогою супутнього додатка для настільного комп’ютера. У Workrooms використовується комбінація відстеження жестикуляції та просторового звуку, що враховує акустику кімнати та видає звуки, що звучать з певних напрямків, — щоб дозволити користувачам взаємодіяти один з одним таким чином, що імітує реальне життя, за винятком функції скасування звуку, яка виключає фоновий шум.
Але, навіть із впровадженням Workrooms, Facebook продовжує стикатися з деякими проблеми, пов’язаними з VR: їм потрібно переконати людей (або, можливо, в даному випадку компанії) придбати їх гарнітури, регулярно користуватися ними та адаптуватися до нових методів взаємодії — як із віртуальним світом, так і з іншими учасниками цього світу. Всі ці питання поки що ще залишаються відкритими, а їх рішення вимагають вдосконалення.