Незалежне від Кремля виробництво: Ічнянський завод повністю відмовився від природного газу
На Ічнянському заводі сухого молока і масла вирішили повністю відмовитись від споживання природного газу. Провели відповідну реконструкцію та почали використовувати у виробничих процесах пилоподібний торф, що надходить на підприємство з Ірванцівського торфобрикетного заводу, що в Семенівському районі.
— І вже отримали перші результати такого енергозбереження, — запевняє директор підприємства Іван Довгопол. — Скажімо, торф, якщо порівняти з газом і перерахувати в кілокалорії, що їх ми отримуємо від його спалювання, значно дешевший. На цьому підприємство економить значні кошти, які має можливість спрямовувати на подальше технічне переоснащення виробництва. Зокрема і вже безпосередньо при переробці молока.
Запровадження торфу дає змогу економити десь приблизно 25 % всіх витрат, які ми мали б спрямувати на придбання енергоносіїв. Сума становить близько півмільйона гривень на місяць. Це серйозні гроші, які дають можливість скоротити витрати на придбання палива.
Крім того, при спалюванні торфу підприємство отримує супутній продукт, що також використовується з користю для підприємства.
— Останнім часом ми напрацювали зв’язки з Березанським заводом із виробництва мінеральних добрив, — продовжує директор. — Тож попіл від спалювання торфу продаємо на це підприємство. А вони вже використовують його далі для свого виробництва як сировину. Тобто, в цьому випадку ми отримуємо економію не тільки від заміни газу більш дешевим паливом, а й за рахунок того, що продаємо відходи від його спалювання.
Використовуються енергозберігаючі технології на заводі і безпосередньо в технологічних процесах, пов’язаних із переробкою сировини, зазначає Іван Довгопол:
— Запроваджена при переробці молока регенерація (застосування спеціальних теплообмінних апаратів для непрямого нагрівання продукту. – Ред.) також дає можливість знизити витрати як електроенергії, так і пари при переробці сировини вже безпосередньо в технологічних процесах.
За нинішніх умов, якщо не робити ставку на енергозбереження, то дуже важко конкурувати на ринку зі своєю продукцією, — робить висновок директор. — Це дає нам можливість зменшити собівартість виробництва і, відповідно, знизити реалізаційну ціну готової продукції. Тож за рахунок цього, а також якості продукції маємо змогу виходити на ринки і шукати свого споживача.