Суспільство

Чернігівцям на замітку: що допоможе виграти інформаційну війну

Україна продовжує перебувати у стані інформаційної війни із північним сусідом, і на жителів нашої країни спрямована потужна інформаційна кампанія з меседжами, продукованими в Кремлі. Про це йшлося в Києві на конференції «Дезінформація та кібербезпека під час виборів в Україні: засвоєні уроки та майбутні кроки». Учасниками конференції стали й регіональні журналісти.

Ця тема особливо актуальна для Чернігівщини, зважаючи, що північні райони регіону продовжують перебувати в зоні впливу російських і білоруських телеканалів.

72890282_1456038694520479_2742011841659011072_n

За словами заступниці директора Могилянської школи журналістики, заступниці головного редактора проекту «StopFake» Вікторії Романюк, опонент ретельно вивчив цільові аудиторії в нашій країні, і донесення окремих повідомлень відбувається до конкретних груп населення. «Ми потопаємо в інформації, і людям щоразу складніше розібратися, де правда, а де – ні. Відбувається не просто підтасовка фактів, а має місце фактологічна брехня», – зазначила медіаекспертка. Вона наголосила, що фейкові повідомлення впливають на людей на психологічному рівні – вони побудовані так, щоб спровокувати емоційну реакцію. Прикметно, повідомлення найчастіше стосуються базових людських потреб чи цінностей. «Маніпулятивні матеріли побудовані на цих речах – йдеться про універсальні цінності, що важливі для більшості людей, тому ними й маніпулюють», – пояснила Вікторія Романюк.

За її оцінками, цього року найбільше в російських ЗМІ розповідали про «тотальне зубожіння» в Україні, медичну реформу, чимало сюжетів і публікацій стосувалися виборів – спочатку президентських, а потім парламентських. Але найцікавіше, за словами медіаекспертки, є те, що люди спершу не вірили неправдивій інформації, а зараз почали їй довіряти. А ще маємо ситуацію, коли проросійські наративи транслюються з українських телеканалів. Тому розвінчувати цю інформацію доволі складно – треба не просто надати достовірну інформацію, а й працювати з емоціями споживачів інформаційних продуктів.

73409206_2329584677295015_6819005441398276096_n

Тому, на переконання Вікторії Романюк, змінити ситуацію на краще допоможе поширення медіаграмотності серед українців. «Ми маємо говорити про зміни у ставленні до інформації. Має розвиватися культура споживання інформації», – зазначила вона. Водночас важливим є досвід різних країн у протидії інформаційним загрозам та обмін успішним досвідом.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Ірина Синельник

Ще статті по темі

Back to top button