Євросоюз спільно з ЄБРР підтримує розвиток малого та середнього бізнесу в Україні: чернігівський бренд COLLAR розповів про свій шлях до успіху
Досягти висот у бізнесі допоможе ініціатива ЄС EU4Business . Про це на власному досвіді пересвідчилися в компанії, що є провідним виробником товарів для домашніх тварин – Компанія COLLAR.
Євросоюз і Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) у рамках ініціативи EU4Business, спрямованої на підтримку та розвиток малих і середніх підприємств, забезпечили можливість для якісно нового розвитку цієї компанії.
COLLAR – це бренд тепер вже зі світовим ім’ям. Експортує понад 45% своєї продукції до 60 країн світу. Серед яких: Польща, Китай, США, Іспанія і багато інших. В Україні тісно співпрацюють із великими торгівельними мережами – Ашан, Епіцентр і Сільпо.
Виробляють продукцію не лише для собак та котів, а й для інших домашніх улюбленців. Серед асортименту — ошийники, повідки, намордники, одяг для тварин, іграшки, акваріумна продукція, тренувальні снаряди, деревинні наповнювачі тощо.
На певному етапі своєї роботи Компанія COLLAR зіткнулася з ситуаціями, які треба було вирішувати в комплексі: в першу чергу операційні задачі, нестабільна якість, довгі виробничі періоди, логістика, складні, інколи повторні, виробничі процеси, недостатня гнучкість і швидкість оброблення замовлень тощо.
Цей комплекс задач підштовхнув компанію до пошуків консультанта, який поміг би швидко і ефективно вирішити задачі, які почали накопичуватися. В 2017 році представники компанії звернулись до ЄБРР із цим запитом.
У рамках ініціативи ЄС EU4Business ЄРББ допомагає МСБ залучати висококваліфікованих місцевих і міжнародних консультантів, які можуть якісно трансформувати український бізнес, та надає гранти (до 50%) для часткової компенсації вартості консалтингового проекту. У випадку з Компанія COLLAR представник ЄБРР запропонував вибрати трьох альтернативних консультантів у сфері операцій з особливим акцентом на методології ощадливого виробництва.
За результатами відбору вирішили працювати з консультантом ТОВ «КАЙДЗЕН ПАРТНЕРС». ЄБРР допоміг Компанії COLLAR розробити проект технічного завдання на консультаційні послуги та здійснював моніторинг реалізації проекту до його завершення.
Загалом проект тривав пів року і, за словами представників компанії, його результати були просто неймовірними:
- повністю переглянуті в бік покращення всі виробничі процеси;
- збільшення виробництва на 50%;
- зменшення міжопераційних запасів у сім разів;
- час від виробництва до доставки скоротився в 2.5 рази;
- введено нову мотиваційну схему, що покращила взаємодію та командну співпрацю;
- виробництво відмовилося від 25% площ, і найближчим часом буде звільнено ще 20%;
- плинність кадрів складає до 5%;
- запроваджено культуру постійного вдосконалення.
Сьогодні ця спільна робота, окрім зазначеного, суттєво посилила переваги компанії — висока якість виробів, широкий асортимент і доступність товарів, хороша міжнародна репутація надійного постачальника, потужний відділ досліджень і розробок.
Наприкінці лютого представник Євросоюзу, в особі посла ЄС в Україні Матті Маасікаса, відвідав виробництво Компанії COLLAR і ознайомився з впровадженими змінами.
«Нам важливо розуміти, що проекти, які підтримуються Європейським Союзом приносять реальну користь українському бізнесу. І сьогодні в Компанії COLLAR нам продемонстрували гарні результати впровадження інструментів ощадливого виробництва», – сказав Матті Маасікас після відвідин компанії.
«Наша команда щиро вдячна за підтримку ЄС та ЄБРР. З кожним подібним проектом наше виробництво стає ще ефективнішим та відповідає гнучким потребам ринку. З кожним інноваційним продуктом ми привносимо щось нове, яскраве в життя власників та їх домашніх улюбленців, робимо їх щасливішими разом. І ми цим пишаємось» — в свою чергу відзначив засновник Компанії COLLAR Юрій Синиця.
На прикладі Компанії COLLAR малий і середній бізнес Чернігівщини має змогу переконатися, що ініціатива Євросоюзу EU4Business – це не захмарні, далекі та незрозумілі програми. Це реальність, що може дати можливість подальшого розвитку бізнесу. Можливість відкривати нові ринки, можливість оптимізувати без втрати якості, можливість вдосконалюватись та розвиватись.