«Зашкальний» рейтинг мера Атрошенка малюється геббелівськими методами
«Брехня повторена тисячу разів стає правдою». Ця фраза належить гітлерівському пропагандисту Геббельсу. Утім, геббелівськими відверто брехливими та маніпулятивними методами на ура користуються і зараз. Нещодавно в інформаційний простір Чернігова вкинули результати соціологічного опитування від групи «Рейтинг» буцімто суспільно-політичних настроїв мешканців міста. Чому цю «соціологію» інакше як вкидом не назвеш – читаємо далі.
Якщо детально проаналізувати «результати» настроїв, то можна безпроблемно (без похибок і поправок на вітер) визначити замовника цього «опитування». Та про все по черзі.
Аналізуємо так звані «результати».
Лідером електоральних симпатій на виборах до міської ради є партія В. Атрошенка «Рідний дім». Абсолютним лідером серед кандидатів на посаду міського голови Чернігова є Владислав Атрошенко. Його за умови проведення виборів найближчим часом підтримали б більше 90% тих, хто визначився.
Соціологічна група «Рейтинг» звітує: «Аудиторія: мешканці м. Чернігів від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Метод опитування: CATI (computer-assisted telephone interviews — телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера). На основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Помилка репрезентативності дослідження не більше 3,1%. Терміни проведення: 3-7 квітня 2020 р.».
Якщо коротко, то настрої містян визначили дзвінками комп’ютера на 1000 мобільних номерів.
А тепер розберемо все на гвинтики. Експерти запевняють, що соціологічне опитування здійснене по телефону – апріорі не може бути правдивим.
«Я ніколи у своїй роботі не послуговувався рейтингами політиків чи партій, які дають телефонні опитування. Моя кількаразова практика показала, що ці рейтинги відрізняються від польових досліджень методом «face-to-face» в рази. Респонденти реагують на опитування, так, що вони є ідентифікованими, як конкретні особи і їх перевіряють на лояльність до існуючої влади. Телефонні опитування є ефективні для отримання інформації, яка не стосується безпосередньо політики. А те, що в Чернігові для досягнення політичних цілей завжди використовували маніпуляції з громадською думкою є в Україні загальновідомим фактом. Так було при Ющенко, Януковичі, Порошенко і не виключенням став Зеленський. Сподіваюсь, що в Офісі Президента є хороший аналітичний центр, щоб правильно інтерпретувати подану шляхом відвертої «джинси» інформацію. Чернігівцям раджу згадати, що їх десятиліттями «розводять» одні і ті ж самі персонажі. Які окрім цього, ще й професійно «пилять» бюджет», — прокоментував ЧЕline відомий український політтехнолог Ігор Шпилій.
Ідемо далі. Дуже цікаво дізнатися офіційну позицію групи «Рейтинг» стосовно замовника, вартість замовлення, хто безпосередньо здійснював оплату і хто саме надиктовував питання для цієї маніпулятивної соціології. Особливо про список «конкурентів» на посаду міського голови Чернігова. Відповіді намагаємося дізнатися безпосередньо у виконавців. Телефонуємо групі «Рейтинг» за вказаним на сайті номером +380 (97) 578-68-68). Відповідь – це комерційна таємниця. Але не складно і самим все зрозуміти. В подібних випадках результати «соціології» прогнозовані ще до її проведення, адже замовник надає спеціальним чином сформовані питання. І респонденти, так би мовити, штучно «загнані» в такі рамки і відповідають так, як треба замовнику.
Основна мета маніпулятивної соціології – вкид в інформаційний простір щоб сформувати в чернігівців певну думку про «настрої». Не реальні настрої, а такі, які вигідні замовнику. Розповсюджений політтехнологічний прийом перед виборами (або в період виборів). Звичайно, про «сенсаційні» дані від групи «Рейтинг» не могли не розповісти на одному з чернігівських телеканалів.
Замовники соціології опублікували на комерційній основі цю інформацію на кількох чернігівських сайтах. Кишенькові пабліки, в яких щоденно з’являється десятки джинсових публікацій про грандіозну діяльність міського голови, також опублікували результати «соціологічного опитування».
В усі ЗМІ Чернігова була організована спеціальна розсилка електронною поштою.
Більше того, цю інформацію опублікували навіть на офіційному сайті Чернігівської міської ради.
Повернемося до питань для респондентів. Згідно з даними соціологічного дослідження групи «Рейтинг», безапеляційним лідером прихильності серед громадян Чернігова є партія «Рідний дім» (22,1 %). Пропрезидентську партію «Слуга народу» опустили на друге місце з показником 10,8 %. А тепер серйозно – спитайте тисячу випадкових людей на вулиці, чи чули вони бодай щось про партію «Рідний дім»? Якщо хоча б 5 % опитаних щось скажуть, то буде добре. Окремої уваги заслуговує список кандидатів на мера і відсоток підтримки.
Мабуть, тут і пояснювати нічого не варто. Пригадується ще одна фраза гітлерівського піарщика Геббельса – «Чим жахливіша брехня, тим краще в неї вірять і розповсюджують».
Цікаво, скільки відсотків прихильності Владиславу Атрошенку віддали чернігівські медики і педагоги, в яких мер відібрав надбавку? Скільки жителів вулиці Декабристів, проблеми яких градоначальник не захотів вирішувати, підтримують мера? Скільки жителів відомого на всю Україну заваленого гуртожитку на Попудренка готові голосувати за діючого міського голову? Скільки вдячних батьків і вчителів закритої Чернігівської школи № 10 підтримують дії міського голови? Скільки прихильності мер отримав від працюючих у Чернігові батьків, для дітей яких він намагався впровадити плату за навчання у міських школах?
Чернігівцям плюють в обличчя і відверто намагаються пошити в дурні! Весь рейтинг міської влади насправді дуже нагадує мильну бульбашку. За розповідями і за даними замовних «соціологічних досліджень» він великий і красивий. Але загальновідомо, що як тільки починає дути сильний вітер – бульбашка лопається.
Окрім того, для Владислава Атрошенка традиційно є важливим показати керівникам країни, що він в Чернігові дійсно безальтернативний. Тобто, ще одна мета маніпулятивної соціології в даному випадку – створення образу політичного «альфа-самця».
Тому всім нам критичного мислення і здорового глузду.