«Проїхав перевантаженим — чекай штрафу»: експерт розповів про нову систему контролю за фурами
Перевантажувати транспорт стало невигідно через нові ініціативи парламенту і Президента Володимира Зеленського, а також завдяки технологічним рішенням, впровадженим у рамках «Великого будівництва». Про це повідомив політичний експерт Сергій Биков.
Так, 28 червня Президент Зеленський підписав закон про автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагових параметрів, а 29 червня Верховна Рада прийняла в другому читанні законопроєкт «Про внесення змін до Кодексу України про адмінправопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю». Очікується, що Зеленський його підпише незабаром.
Як пояснив Биков, це означає, що вперше з часів Незалежності на дорогах України почнеться автоматична фіксація і нарахування штрафів за перевантажені вантажівки.
За порушення передбачені такі штрафи:
— перевезення вантажів без необхідних документів — 17 000 грн, для міжнародних перевезень — 34 000 грн
— перевищення габаритно-вагових нормативів — штраф від 8 500 грн до 51 000 грн
— відмова від габаритно-вагового контролю або відмова від зупинки на вимогу — 51 000 грн.
«Три-чотири таких штрафи — і їздити стане невигідно. Дешевше продати машину», — розповів експерт.
Таке рішення назріло давно, вважає Биков — особливо у зв’язку зі стартом в 2020 році програми Зеленського «Велике будівництво», коли держава почала вкладати великі кошти платників податків в розвиток мережі автодоріг.
Він також наголосив, що одночасно з програмою Президента Зеленського «Велике будівництво», також вперше з часів Незалежності, почалося масове встановлення так званих WIMів — або систем «Зважування в русі».
«Таким чином була підготовлена технологічна база для контролю вантажного транспорту, а тепер — законодавча. З WIMом не домовишся, йому на лапу не покладеш, проїхав по трасі перевантаженим — автоматично чекай штрафу з декількома нулями», — написав експерт.
Він додав, що на українських дорогах вже встановлено 48 таких систем, а дані з них є публічними.
«Велике будівництво» стало підставою для цілого ряду змін. Тому що хороші дороги — це не просто рівний асфальт. Це показник поваги до законів і до людей, які живуть у цій країні», — резюмував Биков.
Нагадаємо, у червні 2021 року Укравтодор випустив перші євробонди в історії України – таким чином на Лондонській фондовій біржі вдалося залучити 700 млн під «Велике будівництво».
*Актуально