Велика інвентаризація: на Чернігівщині обліковують державне та комунальне майно
У Чернігівській області розпочали масштабну інвентаризацію. Рахують землі водного та лісового фондів, водні об’єкти, лісові ресурси, об’єкти державної та комунальної власності. На засіданні відповідної комісії, що відбулося сьогодні, 28 вересня, в Чернігівській облдержадміністрації, зазначалося, що це завдання визначено рішенням Ради національної безпеки і самооборони, а введено в дію відповідним указом президента України.
За словами заступника голови облдержадміністрації Дмитра Іванова, Чернігівська обласна комісія з інвентаризації земель водного та лісового фондів, водних об’єктів, лісових ресурсів, об’єктів державної та комунальної власності утворена розпорядженням голови ОДА 29 липня 2021 року. До того ж, Міністерство громад і територій України зобов’язало проводити засідання таких комісій щомісяця.
Нинішнє засідання комісії в ОДА було першим. На ньому обговорювали проміжні результати роботи.
Окрім того, голів райдержадміністрацій, які брали участь у засіданні онлайн, попросили не тільки провести інвентаризацію наявного в них майна, а й співпрацювати з територіальними громадами для інвентаризації майна громад. Оскільки відбувається інвентаризація не тільки державного, а й комунального майна.
Доповідали на засіданні керівники профільних департаментів ОДА – агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів та економічного розвитку. Вони проінформували, як просувається робота, й озвучили проблемні питання.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Чернігові пройде міський суботник
Заступник директора департаменту агропромислового розвитку Чернігівської ОДА Олег Крапивний зупинився на тому, що є дуже багато проблемних питань з інвентаризацію так званих агролісів
«Загалом щоб провести інвентаризацію всіх площ, що є у розпорядженні Облагролісу, потрібно орієнтовно 30 мільйонів гривень.
Щодо інвентаризації того, чим розпоряджається Чернігівська ОДА, то за спецкошти проведемо інвентаризацію лісових насаджень і лісових земель.
Невдовзі буде нарада, де всі причетні департаменти зберуться й обговорять питання інвентаризації захисних лісосмуг.
Також є понад 9 тисяч гектарів земель, які вже заліснені. Тому їх треба перевести із земель лісогосподарського призначення в лісові», – пояснив він.
Катерина Сахневич, директор департаменту екології та природних ресурсів Чернігівської ОДА, також зазначила, що в цій справі є ще чимало питань щодо лісових ресурсів, які фахівці з різних департаментів спільно обговорюватимуть.
«Є лист від держлісагентства, в якому вказано, що інвентаризація лісових ресурсів відбудеться після того, як відбудеться інвентаризація земельних ділянок. І відповідно, на громади розіслані форми, які їм треба заповнювати.
Потім ще будуть наради, де це все обговорюватиметься», – доповіла Катерина Сахневич.
За її словами, з інвентаризацією водних об’єктів ситуація начебто більш зрозуміла.
«Активно інвентаризацією водних об’єктів займається управління водних ресурсів. Їхніх працівників закріпили на місцях у громадах. Тож працівники надають консультації з цих питань. Але, на жаль, на сьогодні лише 29 громад створили комісії. Без створення цих комісій неможливим є підписання актів інвентаризації. Крім того, є громади, які з незрозумілих причин відмовляються створювати такі комісії. Це Сновська громада та Носівська», – зазначила директор департаменту екології та природних ресурсів.
Тож голови райдержадміністрацій отримали доручення попрацювати з громадами. Адже створення таких комісій не потребує додаткових фінансів. Створені комісії виїжджатимуть на об’єкти, які є на їхніх територіях, і дивитимуться, в якому вони стані. Від цього громади аж ніяк не будуть у програші. Навпаки, матимуть корисну інформацію.
У свою чергу, Олександра Хомик, директор департаменту економічного розвитку ОДА, розповіла, як відбувається інвентаризація державного майна і комунальної форми власності.
«Фондом державного майна були надіслані форми для інвентаризації державного майна до РДА і структурних підрозділів 22 серпня. І окремі були форми для комунального майна, їх надіслали 23 серпня громадам області. Інформацію за встановленими формами ми просили надати до 30 вересня. На сьогодні інформацію надали всі райадміністрації та структурні підрозділи РДА.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Ніжині з робочим візитом перебуває Сергій Шкарлет
У структурних підрозділах ОДА державного нерухомого майна не виявлено. Натомість на балансах райдержадміністрацій і структурних підрозділів обліковується 20 одиниць нерухомого майна. Право власності зареєстровано для 14 об’єктів, для шести об’єктів необхідно провести відповідні роботи. Зокрема, в Корюківській РДА обліковують дві одиниці майна – це адмінбудівля і гараж, право власності зареєстровано. Новгород-Сіверська РДА на балансі відділу фінансів має дві одиниці – це адмінбудівля і сарай, право власності зареєстровано. Також право власності зареєстровано на всі об’єкти по Ніжинській РДА, а це 2 адмінбудівлі , 4 гаражі та 2 огорожі. У Прилуцькій РДА – 4 одиниці майна. Це трикімнатна квартира та гаражі. Квартира зареєстрована у встановленому порядку, право власності на гаражі не зареєстровано. За інформацією РДА, відповідна робота ведеться. По Чернігівській РДА в управлінні соцзахисту обліковуються 4 одиниці нерухомого майна – дві адмінбудівлі і дві господарчі споруди. Право власності зареєстровано лише на одну з адмінбудівель», – розповіла Олександра Хомик.
Вона також повідомила, що до цього переліку з 20 одиниць не увійшов іще один об’єкт – майно колишньої бази відпочинку «Остер», яка перебуває на балансі Чернігівської РДА. Право власності на це майно не зареєстровано. Тож потрібно ухвалювати рішення, яким чином його реєструвати.
Йшлося і про те, що інвентаризація комунального майна відбувається повільніше.
«Ми просили територіальні громади надати відповідну інформацію до 30 вересня. Але отримали поки що інформацію лише від 11 територіальних громад. Водночас, з огляду на суттєвий обсяг інформації, територіальні громади попросили про невелике відтермінування в часі, тому ми сьогодні пропонуємо протокольним рішенням продовжити термін надання інформації громадами до 18 жовтня. А якщо вже після цього будуть проблеми з територіальними громадами, проситимемо РДА долучатися до підготовки інформації територіальними громадами», – наголошує директор департаменту економічного розвитку ОДА.
Було також повідомлено про труднощі, які виникають при зборі інформації про обласну комунальну власність і власність Чернігівської міської територіальної громади.
«Заклади окремо надають нам свою інформацію. Тож вона не надходить у загальному вигляді. Ми просто зводимо до купи інформацію, яка до нас потрапляє. А трапляється, хтось надіслав інформацію, хтось – ні. І це може спотворити загальну картину. Також хочу зазначити, що майже завершений процес передачі майна від районних рад територіальним громадам. Залишилися сім об’єктів, які перебувають у стадії передачі», – доповіла Олександра Хомик.
Як бачимо, задумана інвентаризація на Чернігівщині відбувається, щоправда, не без труднощів. Основні з них – у комунікації та порозумінні виконавчої влади із територіальними громадами.
Результати інвентаризації – ще попереду.
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv