Автобусна революція вустами міністра: чернігівський аспект
В Україні дали старт реформі ринку автобусних перевезень. Про це на своїй сторінці в Facebook написав міністр інфраструктури Володимир Омелян.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Оновлені автобуси поповнили автопарк перевізників
Учора, 7 лютого, на засіданні уряду було схвалено зміни, що стосуються «Порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах» і «Правил надання послуг на автомобільному транспорті».
«Це справжня революція в сфері автобусних перевезень! Прозора і чесна конкуренція призведе до того, що мільйони людей в Україні користуватимуться не морально і фізично зношеними маршрутками, часто нелегально переробленими з вантажних мікроавтобусів, а сучасними, комфортними, безпечними автобусами», – написав Володимир Омелян.
За його словами, підготовку до реформи було розпочато ще у 2016 році.
«Уперше за останні 10 років ми відходимо від застарілих рудиментів та впроваджуємо норми, які насамперед спрямовані на покращення безпеки та якості перевезень, а також створення належних умов для людей з інвалідністю», – наголосив він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Водій автобуса збив пішохода
Практичні зміни реформи:
- запровадження конкурсу на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом;
- запровадження вимог щодо обов’язкової наявності на міських і приміських маршрутах автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю у кількості 35% до кінця 2019-го, а з 2020 року – 50%;
- перевага на конкурсі надаватиметься перевізнику, який пропонує низькопідлогові автобуси, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро 3 — Євро 6);
- перевізнику, який працював на маршруті без порушень, надається право продовжити дозвіл ще на 5 років за умови інвестування в оновлення автопарку;
- спрощення процедури проведення конкурсу на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути за рахунок зменшення кількості документів, які подаються на участь у конкурсі, та поступовий перехід на електронну систему подачі документів.
- спрощення процедури відкриття нових автостанцій і врегулювання давно наявної проблеми взаємовідносин перевізників та автостанцій.
Як повідомляє сайт Espreso, це перший етап реформування галузі автомобільних пасажирських перевезень.
«На черзі зміни, які дадуть можливість адаптувати маршрутну мережу та мережу автостанцій до потреб громадян і створити загальнодоступний реєстр маршрутної мережі автобусних сполучень по всій Україні», – зазначає Володимир Омелян.
По коментар із приводу автобусного реформування ЧЕline звернувся до начальника управління промисловості, транспорту і зв’язку Чернігівської ОДА Сергія Маженного. За його словами, ця постанова стосується міжобласних перевезень. Наприклад, рейсів «Чернігів – Полтава», «Чернігів – Суми».
«Ми поки що докладно не вивчали цього питання. Тільки вчора предметно про це заговорили. Хоча про реформування автобусних перевезень уже тривалий час ідеться. Дійсно, реформування потрібне. На мою думку, було б логічно впровадити для перевізників якісь пільгові кредити на закупівлю електробусів і екологічних автобусів. Це дало б їм змогу конкурувати з іноземними компаніями, якщо такі будуть заходити на цей ринок. На Чернігівщині є потужні серйозні перевізники, які потенційно можуть претендувати на автобусний ринок», – зазначив Сергій Маженний.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Згорів рейсовий автобус
Перевізники двояко розцінюють реформування. Вбачають у цьому і позитивні, і негативні моменти.
«Якщо говорити про електробуси, то це можливо тільки в міських реаліях і за умов зміни тарифів. Зараз ніхто не готовий іти на такі експерименти. Усі це розуміють. Уряд хоче перевести автобусний ринок на саморегулювання. Тобто зняти з себе відповідальність. Адже зараз уряду не вдається контролювати ситуацію, наприклад, із нелегальними перевезеннями. Перевізників стикають лобами. Але це позитивний момент. Тут буде конкуренція і менше корупції та бюрократії», – прокоментував чернігівський перевізник Сергій Вакуленко.