Чернігівці про імовірне дистанційне навчання в школах
Заступник міністра охорони здоров’я Віктор Ляшко уже сказав, що з 1 вересня українські школи запрацюють у звичайному режимі. Не планується навчання в масках і кількох змін. Між тим, вирішальною в цій справі буде епідеміологічна ситуація в країні. Тому ймовірність дистанційного навчання відкидати не слід.
ЧЕline вирішив дізнатися думки чернігівців про віддалене навчання.
Оксана Писана
Боже збав від дистанційного навчання молодших школярів! А якщо дійти до етапу прийняття незворотного, то постає питання купівлі простенького особистого ноутбука дитині та заспокійливих – собі. Для пропонованого дистанційного навчання у молодших класах батькам треба мати вільний час, щоб контролювати якість інтернету, швидкість виконання завдання та стежити, щоб дитина не відволікалася. А якщо таких дітей двоє-троє?
Ну і не забуваємо, що діти в офлайн-школі не лише вчаться, а й спілкуються, а дистанційне навчання позбавляє їх навичок комунікації. Оце засмучує не менше, ніж уроки онлайн.
Марія Домашенко
Вважаю це не дуже добрим знаком…
Не знаю, як за такою формою можна навчатись і чи ефективно це? Все ж таки, на мою думку, особистий контакт і соціалізація займають важливе місце в навчанні, а особливо для школярів. Тим паче, дистанційне навчання ще й вагоме навантаження для вчителів, викладачів і батьків. Тому маю надію, що епідеміологічна ситуація в нашій країні до осені все ж таки покращиться і навчання почнеться у звичній формі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Коропській громаді буде створена Мистецька школа
Вадим Балінський
Навчання повинно відбуватися обов’язково в межах навчального закладу, адже там своєрідна аура, приміщення дисциплінує. Коли ти на власні очі бачиш вчителя, тоді виникає контакт «вчитель – учень». А дистанційка – це сурогат, ерзац-навчання. Діти і без того нині мають гречану кашу в голові, а дистанційка закріпить це ще більше. Недарма Сухомлинський казав: «Коли вчитель поруч, дитина, відчуваючи його дихання та тембр голосу, довіряє йому».
Михайло Жирохов
За відсутності онлайн-платформи, яка підтримувалась та наповнювалась централізовано (МОН України) дистанційне навчання – це не більше ніж фікція. Воно зводиться до того, що вчитель дає домашнє завдання у вайбері, а отримує відповідь на е-мейл. Немає контакту з учнем, а це вкрай необхідний момент у навчанні. Якщо ситуація складається так, що без дистанційного навчання просто не обійтися, то потрібно на державному рівні розробити, по-перше, змішану систему. Так, для учнів молодшої школи дистанційне навчання протипоказане в принципі. По-друге, для середньої і старшої школи повинна бути розроблена геть інша система оцінювання і взагалі взаємодії учня та вчителя. Але за той час, що залишився до вересня, це нереально, тому вважаю дистанційну освіту в нинішньому варіанті тільки злом.
Наталія Іващенко
На жаль, об’єктивно я не можу цього оцінювати, адже сама давно не школярка, а син ще не школяр. Утім, звісно, соціалізація дитини є дуже важливою, а можлива вона лише за умов живого спілкування.
До того ж, доступ до такого формату навчання є далеко не в кожного, що порушує права дитини. Дистанційне навчання, як на мене, має бути елементом шкільного навчання (важливо навчати школярів самодисципліни та самостійної роботи), однак такий формат для постійної роботи не годиться.
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv