Суспільство

Чи варто забирати посвідчення водія в автомобілістів поважного віку: думки чернігівців

Для підвищення безпеки на дорогах Євросоюз запроваджує нові правила, спрямовані на водіїв похилого віку. Ця ініціатива орієнтована на зниження кількості ДТП, а також летальних випадків.

Так, у Євросоюзі пропонують запровадити психологічне оцінювання для автомобілістів віком від 65 років під час оновлення ними своїх посвідчень водія. Воно має виявити проблеми в таких водіїв із концентрацією уваги й оцінити їхній психічний стан. Якщо результати будуть незадовільними, в таких водіїв забиратимуть водійські права.

Для водіїв віком 70 років і старших розглядатиметься можливість проходження курсів підвищення кваліфікації, а також видачі короткострокової ліцензії, наприклад, терміном на 5 років.

Для осіб старше 75 років можуть передбачити щорічне складання іспитів, а водіям віком 65-75 років їх доведеться, можливо, складати раз на два роки.

Чи потрібно Україні переймати такий досвід, поцікавилися в чернігівців.

Сергій Гривко, народний депутат України

Потрібно вивчати і подивитись їхній досвід. Бо особисто на мій погляд, сумнівна ініціатива.

Владислав Савенок, журналіст

Якраз у Лейпцигу зараз, привіз виставку фотографій про Чернігів і фільм про 19 серпня біля театру… Бачу, як у Європі прискіпливо ставляться до безпеки перевезень. І взагалі до безпеки. Бачив, як поводяться наші водії-перевізники, а як чеські та німецькі, які намагаються вести здоровий спосіб життя та відповідально ставляться до свого здоров’я. Тому обома руками підтримую таку ініціативу про оцінювання після 65 років. Водій – це завжди потенційна небезпека для себе й навколишніх. І треба зменшувати ризики. Статистика аварійності в нас у рази більша, ніж у Європі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Новий сорт картоплі, сорго й екзотичні квіти: у громаді на Чернігівщині обмінюються насінням

Андрій Подвербний, політичний аналітик

Вважаю, що ініціатива має місце бути, оскільки через вікові зміни організму в людини може погіршуватися зір, слух, знижуватися рівень пам’яті та концентрації уваги. Очевидно, що реакція такого водія на зміну дорожньої обстановки може не відповідати ситуації. Тому варто розглянути таку ініціативу щодо оглядів водіїв похилого віку відповідними спеціалістами задля оцінювання ризиків.

Микола Силенко, виконавчий директор у Чернігівському регіональному відділенні Асоціації міст України

По-перше, ми плануємо вступити до ЄС, а тому маємо переймати їхній досвід. По-друге, таке оцінювання точно не буде зайвим для підвищення рівня безпеки на дорогах.

Надія Балінська, працівниця сфери охорони здоров’я

Я – за! Людей поважного віку варто обмежувати у праві на кермування. Реакція уже не та, стан здоров’я не дуже, може погано стати за кермом, зір слабкий, хтось і в окулярах не дуже добре бачить. Принаймні після 70 я не пускала б за кермо.

Михайло Жирохов, військовий експерт

Проблема водіїв поважного віку та їх відсторонення від управління транспортними засобами, наскільки пам’ятаю, час від часу порушується. І пов’язане це, на мою думку, насамперед із загальним рівнем здоров’я нації (причому не тільки українців) – після 70+ дуже багато захворювань і моментів, що можуть призвести до аварійних ситуацій на дорозі. Водночас я особисто не пам’ятаю аварій зі смертями, у яких були б винні саме водії у віці (частіше вони просто раптово помирають у машині). Тому все ж таки варто зробити певні вікові обмеження для керування автотранспортом. Так буде краще для всіх учасників дорожнього руху.

Ірина Осташко

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Ще статті по темі

Back to top button