Суспільство

Дитяча безпека: старі-нові правила перевезення дітей в автівках

Нещодавно в суспільстві активно обговорювалась тема перевезення дітей в автомобілях. Зокрема йшлося про те, що це треба робити тільки в автокріслах, а інакше – штраф. Розмови не безпідставні, бо за відповідний законопроєкт проголосували народні депутати.

Тож, якщо дитині менше 12 років, або її зріст нижче ніж 145 сантиметрів, батькам, згідно з новим законопроєктом, доведеться розкошелюватися на дитяче автокрісло. Для непокірних називали навіть суми штрафів у розмірі 510 гривень. Якщо водій повторно протягом року здійснить таке правопорушення, штраф становитиме 850 гривень.

Але наразі законопроект не набув чинності. Більше того, щодо нього вже тривають дискусії.

Тож яка нині ситуація з безпекою дитячих перевезень, журналіст ЧЕline розпитував Віталія Копистка, старшого інспектора пресслужби управління патрульної поліції в Чернігові.

За його словами, тема авто крісел – не нова. Бо правила дорожнього руху і так вимагають перевозити дітей саме в них. Щоправда, вимога більше схожа на рекомендацію, бо за її недотримання не передбачено жодної відповідальності: ні адміністративної, ні кримінальної.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Змінилися правила отримання посилок з-за кордону

Віталій Копистко також розповів, що про новий законопроєкт чув, але поліція щодо нього поки жодних вказівок не отримувала, бо він ще не став законом.

«Зараз триває дискусія, що в законопроекті не вимагають саме автокрісла. Йдеться про засіб для перевезення дитини, що гарантуватиме її безпеку. Я не маю стосунку до того законопроєкту, тому не готовий сказати, чому склалась така ситуація», – пояснив Копистко.

Тобто законодавець, так би мовити, має на увазі автокрісло, але замість конкретної назви використовує слово «засіб». Як розв’яжеться це питання, покаже час. А поки нагадаємо дію правила безпечного транспортування дітей в автомобілях.

«Згідно з Правилами дорожнього руху, дітей перевозять тільки на задньому сидінні автівки. Єдиний випадок – на передньому сидінні можуть перебувати лише немовлята, але в автокріслі. Причому його ставлять спиною до напрямку руху автомобіля, тобто задом наперед. І дитина перебуває в цьому автокріслі в лежачому положенні. Дітей віком від 1 до 12 років теж мають перевозити в автокріслах, але на задньому пасажирському сидінні. Безумовно, що сидіння має бути закріплене і дитина в ньому зафіксована.

Але, повторюємо: відповідальності адміністративної чи кримінальної за перевезення дітей без автокрісел поки в Україні немає.

Якось проконтролювати процес перевезення дітей в автівках поліція не може. Звернути увагу водія можемо на цю проблему, але чи дослухається він, хтозна», – зауважив старший інспектор пресслужби управління патрульної поліції в Чернігові.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Штраф за «автоцивілку»: у поліції розказали про правила зупинки авто

Тож у цьому питанні наразі варто розраховувати на свідомість батьків.

До речі, експерти кажуть, що підбирати автокрісло треба, орієнтуючись на вік, вагу та зріст дитини. Не можна обирати крісло максимально широкого діапазону. Хоч такі крісла існують, але здебільшого вони будуть зручні для дітей дуже вузької вікової категорії.

У середньому на нього доведеться витратити не менше як півтори тисячі гривень. Максимум – необмежений. Звісно, можна придбати автокрісло за символічною ціною, наприклад, не нове. Але фахівці не радять цього робити, бо хтозна, як воно експлуатувалося. Тож чи має воно небезпечні пошкодження, неозброєним оком помітити важко.

І наостанок трішки цікавої інформації: за неналежне перевезення дітей в Австрії доведеться заплатити 20 євро, у Бельгії – 35, а в Греції – аж 350 євро.

Ще статті по темі

Back to top button