Ходили на екскурсії, пекли смаколики, малювали та вивчали властивості рослин: результати літньої школи в Чернігові
1 серпня на базі Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка відкрилася спеціальна літня школа для дітей Чернігівської громади. Учнями її стали дітки, які постраждали внаслідок російського вторгнення, а також діти з особливими потребами. Програма була розрахована на 10 повноцінних днів і передбачала насичені заняття з викладачами, психологами та реабілітологами на різних локаціях міста. Про результати літньої школи розказала керівниця проєкту, координатор літньої школи «Чернігів – це ми» Світлана Потоцька.
10 днів пролетіли, утім, ми плідно попрацювали, до нашої літньої школи долучилися 22 викладачі-експерти, це не тільки працівники нашого університету а й вчителі загальноосвітніх закладів №5, 19, 30. Ми проводили різноманітні заняття, кожен день намагалися наповнити чимось новим і цікавим. Застосовували методи гарденотерапії, мандалотерапії, музикотерапії, фітотерапії. На базі університету були різні майстер-класи. «Чарівний папір» – ми показали діткам, як можна виготовляти його в домашніх умовах, розказали всі етапи та подробиці справи. Разом із фахівцями з Мезинського національного парку виготовляли «Фітомішечки», які наповнювали лікарськими рослинами, це також своєрідна ароматерапія. Одним із головних наших завдань було навчити дітей сортувати сміття та використовувати вторинну сировину, з неї виготовляли іграшкових восьминогів. Окрім того, ще на базі наших залів ми проводили і заняття з художньої гімнастики та фізкультури.
Знаємо, що, окрім занять в аудиторії, багато активностей проводили на відкритому повітрі в Регіональному ландшафтному парку «Ялівщина». Розкажіть, чим саме займалися?
Дітки на навчально-науковій станції університету «Чернігівський колегіум» висаджували патріотичну клумбу, яка була у вигляді тризуба. Провели екскурсію для дітей і батьків, разом пройшлися маршрутом стежки «Лісова казка». Познайомили дітей із місцевими рослинами, деревами та тваринками. Вивчали, як ландшафт впливає на людей.
Багато діток, які прийшли до вас на навчання, стали свідками активних бойових дій. Як допомагали відновити емоційний стан?
Щодня з учнями працювали психологи, спілкувалися, проводили тренінгові заняття. Батьки, які потребували консультації, також могли звернутися до них по пораду. Зараз, уже по завершенню літньої школи, їм також роздали рекомендації про те, як надалі підтримувати дитину.
У програмі також були і практичні заняття з кулінарії, що саме навчилися готувати?
Більшість занять була пов’язана з випічкою – хачапурі, чебуреки. Виготовляли також зефір і мармелад із натуральних інгредієнтів та інші різноманітні солодощі. Потім всі разом ласували виробами, а деякі дітки забирали додому смаколики, щоб пригостити батьків.
Найголовнішою метою було – комплексно оздоровити дітей через психолого-соціальні напрями на засадах екотерапії. І зараз, по завершенню, я можу з упевненістю казати, що нам це вдалося. Діти задоволені, знайшли нових друзів, у нас займалися учні різного віку від 4 до 16 років, вони всі гарно комунікували між собою. Батьки також задоволені. Коли вони приходили по свою дитину, ми бачили усмішки на їхніх обличчях. Дякую благодійному фонду «Голоси дітей» і громадській організації «Екологічне майбутнє», що підтримали наш проєкт.
Спілкувалася Марина Кирієнко
Фото – Віктора Кошмала