На Чернігівщині встановлять систему зважування вантажівок у русі

101850271_1439432772895059_7131977603723821056_o

Неконтрольований рух перевантажених транспортних засобів – одна з основних причин інтенсивної руйнації автомобільних шляхів. Вантажні автомобілі становлять 10% усіх транспортних засобів на дорогах України і водночас завдають понад 90% шкоди для покриття доріг, створюючи колійності, вибоїни і тріщини. Наприклад, перевантаження вантажівки лише на 25% збільшує негативний вплив на дорогу втричі та дорівнює впливу руху 70 500 автомобілів. До того ж, перевантажена фура створює загрозливу ситуацію для всіх учасників дорожнього руху. Наприклад, якщо у випадку екстреного гальмування звичайна вантажівка зберігає довжину гальмівного шляху в межах норми, то перевантажена – перевищує її вдвічі. А за несприятливих погодних умов у екстремальних ситуаціях така вантажівка стає майже повністю некерованою.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На дорогах Чернігівщини цьогоріч встановлено 18 демпферних систем – «м’яких» безпечних відбійників

Щоб запобігти неправильній експлуатації доріг, в Україні впроваджується система WiM. Зважування-в-русі (Weigh-in-Motion, WiM) — це сучасна розумна система комплексного збору інформації про транспортні засоби, які рухаються автомобільними дорогами. Вона здійснює моніторинг руху на дорогах у режимі реального часу за допомогою обладнання, яке монтується в верхньому шарі покриття автомобільних доріг або на прогонових будовах мостів і шляхопроводів. Ваги на дорозі – це цілодобовий контроль руху, автоматична фіксація порушень (фіксується номерний знак, габаритні розміри, маса, кількість осей, швидкість тощо) та мінімальний вплив людського фактору. WiM дає змогу отримувати комплексну інформацію про інтенсивність руху для планування ремонтно-будівельних робіт і розрахунку потенційних витрат.

Першу систему зважування в русі на території Чернігівської області буде встановлено у 2020 році в Кіптях на початку дороги М-02 Кіпті – Глухів – Бачівськ (км 0+000 – км 1+000). Наразі проводиться тендер на розроблення проєктної документації.

У 2019 році в рамках пілотного проєкту було встановлено 6 майданчиків WiM навколо Києва, на основних в’їздах до столиці збиралася інформація про рух всіх транспортних засобів. Статистика вражає. У період із 19 грудня 2019 року до 31 травня 2020 року зафіксовано 1 153 587 вантажних автомобілів вагою понад 20 тонн. З них 40% (470 342 вантажівки) рухалися з порушенням встановлених габаритно-вагових обмежень. Це означає, що потенційно майже кожна друга вантажівка, яка рухається українськими дорогами: а) становить небезпеку для учасників дорожнього руху; б) знищує українські дороги.

Усього в 2020 році Укравтодор планує встановити в 15 областях України 23 майданчики WiM. Подивитися, де саме будуть розміщені майданчики, можна на мапі: bit.ly/wiminbrief.
Ще 25 майданчиків у 16 областях планується встановити за рахунок програми підвищення безпеки руху.

Крім того, голова Укравтодору Олександр Кубраков презентував ініціативу Укравтодору «Ліга WiM», що об’єднує бізнес, який дотримується принципів доброчесності в галузі вантажних перевезень. Докладніше про проєкт: memo.ukravtodor.gov.ua.

Як працює зважування-у-русі?

Основа роботи WiM – це майданчик для динамічного зважування. Саме через нього збирається вся основна інформація, що потім передається в програмний центр оброблення інформації. За структурою, майданчик є своєрідним апаратним комплексом, що складається з датчиків, вбудованих у дорожнє покриття, камери для автоматичного розпізнавання номерних знаків, камер загального огляду та лазерних сканерів.

Розміри активного майданчика становлять 700х450х58 см. Тобто обійти WiM неможливо – комплекс перекриває дорогу по всій ширині, а фіксація руху здійснюється цілодобово. Підкріплює надійність даних те, що навантаження на кожну вісь вимірюється щонайменше у трьох послідовних точках.

Система здатна зберігати інформацію про пересування більше ніж 10 000 автомобілів в одному напрямку вагою не менше 3,5 т. Вражає й точність зважування: під час руху вона коливається в межах 2%, в статиці – 0,05%. Майданчик може працювати в температурному діапазоні від -30°С до +40°С, а всі його компоненти захищені від можливих перенапруг.

Служба автомобільних доріг у Чернігівській області

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

загрузка...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register