На маленьких чернігівців очікує 12-річна школа
Кабінет міністрів схвалив концепцію «Нової української школи» з 12-річною освітою, яку запропонувало міністерство освіти.
Міністр освіти Лілія Гриневич пояснила, що реформи почнуть діяти в 2018-2019 роках, перші результати будуть в 2029-2030рр.
На основі затвердженої конфепції сформують подальший план реформ середньої освіти.
Навчання триватиме 12 років. Буде три рівні середньої освіти: початкова (4 роки), базова середня (5 років) та професійна середня (3 роки).
Починатимуть вчитися діти, як правило, з шести років. Хоча діти з особливими потребами зможуть приходити до школи й з іншого віку.
Початкова освіта ділитиметься на два цикли: 1-2 класи — адаптаційно-ігровий, без оцінок та з іграми; 3-4 класи — основний цикл, з навчанням по предметах, частину з яких будуть оцінювати.
Середню освіту пропонують поділити на базову (5-9 клас) і профільну (10-12 клас). При цьому профільна освіта — це вже окремі навчальні заклади.
Представляючи концепцію, Лілія Гриневчи зауважила, що наразі лише 10% батьків задоволені станом нинішньої школи, а також 15% вчителів, 8% директорів шкіл.
Вона також зауважила, що згідно з останніми дослідженнями, саме змін у середній освіті хочуть 76% українців.
«І коли питають, де найбільш критична ситуація, знову вказують на середню освіту», — додала Гриневич.
Концепція передбачає перехід від школи знань до школи компетентностей.
«Це не означає, що в школі пропадуть знання. Знання зараз накопичуються з драматичною швидкістю – діти вже не йдуть в школу за знаннями, для цього є інтернет, дуже багато різних ресурсів. Їх треба навчити, як ці знання використовувати, класифікувати, як відрізнити добро від зла і як знайти ті знання, які тобі потрібні для вирішення індивідуальної життєвої ситуації чи професійного виклику», — додала Гриневич.
Компетентності включають ядро знань, стійкі вміння та навички і цінності.
х в концепції 10: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність та уміння вчитися впродовж життя.
А також – ініціативність і підприємливість, соціальна та громадська компетентність, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність та здорове життя.
При цьому якраз останніх зі списку критично не вистачає українській школі, хоча саме вони дуже важливі для людини у ХХІ столітті.
Міністр також згадала, «5-10% тих найуспішніших дітей, які перемагають на всесвітніх олімпіадах».
«Ми можемо побудувати суспільство тільки через суспільство освіченого загалу. Тому що дуже часто ці 5-10% покидають країну, розбудовують економіку і стають кваліфікованими кадрами ті люди, які є в цілому в суспільстві. Тому нам треба дати можливість якісної освіти для всіх», — сказала міністр.