Порядок взаємодії побутових споживачів і постачальників електрики змінено: що варто знати боржникам
На виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» втратили чинність Правила користування електричною енергією для населення, які були затверджені постановою Кабінету міністрів України № 1327 від 26 липня 1999 року.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Потоп у Чернігові, зруйновані гуртожитки і високі тарифи: у студії «Детектор» Валентин Наливайченко
Відтепер взаємовідносини між фізичними особами (побутовими споживачами) та постачальниками електричної енергії (постачальниками) регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.18 (далі – ПРРЕЕ), які докорінно змінюють поведінку постачальника з побутовими споживачами, що мають борги за використану електричну енергію. Звертаємо Вашу увагу на зміни, що в першу чергу повинні усвідомити побутові споживачі:
- Припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу у разі заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником, згідно п. 7.5 ПРРЕЕ, здійснюються постачальником за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення. Попередження про повне або часткове припинення постачання електричної енергії оформлюється після встановлення наявності підстав для вчинення вказаних дій та надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім`я по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлене попередження.
Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв`язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
- Відновлення електропостачання споживача, електроживлення яких було припинено внаслідок заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію, згідно п. 7.12 ПРРЕЕ здійснюється оператором системи, визначеному Кодексом системи розподілу (у нашому випадку це ПАТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО»), протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після погашення заборгованості.
Витрати оператора системи на здійснення робіт з припинення та відновлення електроживлення електроустановки споживача (повторне відключення електроустановки) покривається за рахунок коштів ініціатора здійснення цих робіт (постачальника електричної енергії), які відшкодовуються йому споживачем.
Розмір оплати за повторне підключення буде визначатися індивідуально для кожного споживача в залежності від витрат на оплату праці, транспортних, матеріальних та загальновиробничих витрат персоналом оператора системи, згідно з затвердженою НКРЕКП калькуляцією. Рахунок на оплату послуги за повторне підключення електроустановки після погашення заборгованості за спожиту електричну енергію споживач отримує самостійно, звернувшись до постачальника електричною енергії.
Джерело: прес-служба ПАТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО»