Суспільство

Прилучанин б’є рекорди із заборгованості за газ

З початку року ТОВ «Чернігівгаз Збут» було вимушене надіслати письмові попередження для понад 13 тис. боржників, щодо можливого відключення їхніх осель від газопостачання. Загальна сума боргу таких злісних неплатників складає більше 36 млн грн. Рекордна заборгованість у розмірі 126 тис. грн. зафіксована у мешканця м. Прилуки.

Про це ЧЕline повідомила фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою Наталія Свириденко.

Станом на 1 липня 2017 року сумарна заборгованість побутових споживачів Чернігівської області за газ становить понад 247 млн грн. Це майже на 14 млн грн. або 5,6% більше аніж було на початку року.

Найчисельнішою є категорія споживачів з боргами до 500 грн. – це майже 156 тис. від загальної кількості боржників. Неплатежі розміром понад 1 тис. грн. мають 26,5 тис. сімей, від 5 до 10 тис. грн. — майже 2 тис. А особливо великі борги – понад 10 тис. грн. накопичила тисяча споживачів.

Так, у березні 2017 року працівники газової компанії провели чергове відключення газопостачання злісного боржника, який мешкає в смт Варва по вул.Пилипенка. За понад рік господар заборгував за газ майже 47 тис. грн. Попри неодноразові попередження та пропозиції оформити субсидію, власник обійстя не зробив жодного кроку для вирішення питання. Відтак, газовій компанії довелося вдатися до радикальних мір – відключити газопостачання шляхом механічного від`єднання на підвідному газопроводі.

Впродовж 2017 року через системні неплатежі від газопостачання були відключені понад 800 побутових споживачів, за якими обліковувалися борги на загальну суму майже 10 млн грн. На сьогодні без газу залишаються 1,4 тис. мешканців області. Але газовики зазначають, якби споживачі вчасно звернулися до компанії із заявою про реструктуризацію боргу, відключення газу можна було б уникнути.

«Законодавство вимагає від нас, як постачальника енергоресурсу застосовувати до затятих боржників крайню і непопулярну міру – відключення від газу. Але до цього ми, звісно, робимо всі можливі від нас кроки, аби цього не допустити. Від моменту попередження до власне відключення проходить достатньо часу аби вирішити проблему – сплатити кошти або звернутися до компанії із заявою на можливість погашення боргу частинами», — повідомив директор «Чернігівгаз Збуту» Іван Луста.

На відміну від попередніх років, цьогоріч спостерігається тенденція до нарощення боргів в літній період. Це відбувається через високу ціну на енергоносій та зменшення соціальних норм при розрахунку пільг та субсидій.

Загалом, зниження рівня розрахунків спостерігається по всій області. Однак традиційно, найбільша кількість несумлінних споживачів проживає в Чернігові та прилеглому районі, а також в Прилуцькому та Ніжинському районах. Їхні борги складають майже 175 млн грн., близько 15 млн грн. та 13 млн грн. відповідно.

Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Instagram та Facebook.

Ще статті по темі

Back to top button