Суспільство

Проїзд пільговиків має фінансуватися з держбюджету та жорстко контролюватися державою

Держава визначає категорії пільговиків, які мають право на проїзд за зниженим тарифом або безкоштовно, тож й фінансувати ці витрати має державний, а не місцевий, бюджет.

Про це заявив народний депутат від партії «Наш край» Антон Кіссе.

За його словами, фінансова децентралізація у питанні пільгових перевезень є поспішною, непродуманою і нелогічною.

«Категорії громадян, які отримують право на пільговий проїзд, визначає держава, а по факту – оплачує місцева громада. У результаті цього «соціального парадоксу» страждають усі – і перевізники, і що найголовніше – пільговики. Держава, по суті, за таких умов отримує можливість ухвалювати рішення, не враховуючи реальних бюджетних можливостей», – зазначив депутат.

Співголова «Нашого краю» наголосив, що місцеві бюджети не вмотивовані компенсувати витрати на перевезення пільговиків.

«Нещодавно керівник «Укрзалізниці» Бальчун заявив про отримання перевізником з місцевих бюджетів за 2016 рік лише 9,2% коштів за пільгові приміські перевезення. Внаслідок недофінансування перевізники або несуть збитки, або змушені відмовляти у пільговому проїзді. Особливо гострою проблема відмов є у перевезеннях автобусами та маршрутними таксі. Загалом, пільги, з одного боку, недофінансовують, а з іншого – відсутній контроль за додержанням законодавства», – повідомив він.

«Уряд має повернутись до практики оплати пільгового перевезення пасажирів шляхом надання місцевим бюджетам відповідних субвенцій з державного бюджету. Відповідно, після повернення до такого фінансування уряд має запровадити жорсткий контроль за додержанням перевізниками законодавства», – підсумував Антон Кіссе.

Нагадаємо, 11 січня 2017 року прес-служба «Укрзалізниці» повідомила про отримання лише 9,2% коштів з місцевих бюджетів в якості компенсації за пільгові приміські перевезення.

Імідж

Ще статті по темі

Back to top button