В українському бурштині знайшли невідомий вид древніх жуків

Учені із України та Росії дослідили фрагмент бурштину із рівненського родовища і виявили у ньому невідомий раніше вид комах. Результати дослідження опубліковані у журналі Invertebrate Zoology, повідомляє 5 канал.

Науковці описали новий вид жуків-сховоїдів Telmatophilus sidorchukae часів еоцену, геологічного періоду, який закінчився 39 млн років тому. Ця знахідна дозволила відновити ранні етапи еволюції роду комах Telmatophilus. Вважається, що знайдений жук є найдавнішим представником виду.

188699

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бджоли в бетоні: комахи на Городнянщині знайшли унікальне місце для дому

Представник українського Інституту зоології імені Шмальгаузена Євген Перковський разом зі співробітником Зоологічного музею МГУ Георгієм Любарським вивчили фрагмент рівненського бурштину із жуком, знайдений в заплаві річки Веселуха. Зразок виявився дуже якісним і досить прозорим, щоб в деталях розглянути анатомічні особливості комахи.

Бурштин — цінне джерело палеонтологічної інформації. У ньому нерідко знаходять фрагменти стародавніх рослин, добре збережених комах і інших безхребетних, а іноді навіть частини тіл більших тварин.

Найбільш відомим є балтійський бурштин. Рівненський бурштин фахівці називають його південним аналогом і датують епохою пізнього еоцену — близько 40 млн років тому. Дослідження українських зразків почалися відносно недавно, проте вже дозволили описати кілька нових видів комах: жуків, сетчатокрилих (Neuroptera) і верблюдок (Raphidioptera).

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv