«Золоті» зупинки Чернігова: хроніка брехні та ілюзій (Відео)
Зупинка за ціною новенького «Ланоса» – такі дороговартісні обновки в Чернігові сколихнули небайдужу громадськість нашого міста.
«У нашому Чернігові за останні два роки відбувається багато корисних справ, але люди не знають, як розподіляють бюджетні кошти та які фірми отримують надприбутки», — відзначає громадський активіст Вадим Йовенко.
На додачу до ціни внаслідок чернігівської зупинкоманії скляні шедеври заполонили місця, де маршрутники зупинялись лише на велике прохання пасажирів.
«Штучно збільшили кількість зупинок і витратили бюджетні кошти на зупинки, які місту просто не потрібні», — говорить громадський активіст Павло Муравейко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скляні зупинки й елітне авто за 2 мільйони: «таємниці» родини Масленнікових
Загалом із бюджету міста на облаштування зупинок уже було витрачено 16 мільйонів гривень. А до 2020 року, згідно з програмою розвитку житлово-комунального господарства, планують виділити просто фантастичні кошти – ще понад 50 мільйонів. У сумі – більше 66 мільйонів. Вартість 4-, 6- і 8-метрових зупинок становила, відповідно, 112, 153 і 208 тисяч гривень. Активісти у відповідь вирішили провести власне розслідування та вирахувати ціну 6-метрової зупинки. Вартість за максимальними розрахунками вийшла 70 тисяч. А коли замовили аналогічну зупинку в інших фірмах України, адже чернігівські підприємці навідріз відмовлялись щось коментувати, ціна ще більше здивувала.
«Ми свої креслення відправили на кілька українських фірм виробників, і найцікавіша пропозиція була від київської фірми – 63 тисячі гривень без ПДВ», — розповідає громадський активіст Вадим Йовенко.
Тоді як така ж зупинка, закуплена містом, без ПДВ коштує майже 127 тисяч – це вдвічі дорожче. Можна відняти від цієї суми 9 тисяч гривень, які, згідно з проектно-кошторисною документацією, пішли на монтаж і його складові. Тоді ціна готового 6-метрового виробу від компанії групи «МАГР – Укртехмаш» становить 118 тисяч 700 гривень, і ця сума на 55 тисяч вищав за наявні на ринку пропозиції. І якщо на сьогодні встановлено майже 100 зупинок, то економія становила б п’ять із половиною мільйонів. Водночас якість, на якій так акцентує влада, також під питанням.
«Торгувалися і давали вимоги щодо якості», — говорить чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
«На цій зупинці на загартованому склі ми не бачимо лейби. Хто його робив? Будь-який виробник загартованого скла обов’язково ставить логотип, хто його робив. Це маленький приклад. Кріплення – це прямий контакт металу зі склом. Що недопустимо. І тому, можливо, вони й сипляться ці зупинки, бо технологічно це не прораховано. Бо треба вкрасти гроші. Якомога швидше, до наступних виборів», — зазначає громадський активіст Геннадій Обушний.
«Зазор знизу, зазор усередині і зазор зверху. Скло вже стоїть під напруженням. У будь-який момент або дитина, або хтось інший натисне на нього – і воно трісне», — говорить громадський активіст Вадим Йовенко.
Хоч як би вихваляли посадовці і виробники якість зупинок, антивандальними вони не стали. Одразу після встановлення замайоріла інформації, що вони б’ються. Також активісти говорять про їх іржавіння та вказують на неармоване скло зверху, яке, за їхніми словами, становить загрозу для пасажирів у разі його руйнування. Як результат, стараннями громади було навіть відкрите кримінальне провадження.
«Слідчим управлінням за статтею «привласнення та розтрата майна» проводяться слідчі дії», — розповідає речник ГУНП у Чернігівській області Сергій Бриль.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Камери у Чернігові «охоронятимуть» фонтани, сквери і зупинки
«Наскільки нам відомо, економічна поліція робила витяг документів щодо цих зупинок», — зауважує громадський активіст Вадим Йовенко.
«Економічна поліція не знає, чим зайнятися, не знає, куди застосувати свій ресурс, людей», — відзначає чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
Попри все, зібрану активістами інформацію Сергій Масленніков, виробник зупинок, назвав нісенітницею, а розрахунки активістів хибними.
«Ви не знаєте, з чого вона складається, які деталі, якість і кількість комплектуючих, і ви намагаєтесь порівнювати ціну. Ну, це ж некоректно. Ви візьміть свою калькуляцію, я візьму свою калькуляцію – і ми порахуємо. Це ж економіка. Є калькулятор», — говорить генеральний директор НВО «Група компаній «МАГР» Сергій Масленніков.
Більше того, Масленніков публічно на звіті мера запевнив, що готовий надати калькуляцію вартості зупинок його «Укртехмашу», та заявив, що відкрите кримінальне провадження до нього стосунку не має. Але вже через місяць Масленніков говорив уже зовсім протилежне.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Рекламне збочення виконкому: нові зупинки міськрада віддала сумнівній фірмі
«Прошу вибачення, якщо ви щось кажете, відповідайте за свої слова».
«Що комусь подобається чи ні. Дешевша вона чи дорожча. Ще раз кажу: я готовий це підтверджувати, — говорить генеральний директор НВО «Група компаній «МАГР» Сергій Масленніков.
«Я вам уже сказав, на сьогодні триває слідство. Воно все покаже – експертизи, переекспертизи. Я не хочу в ці справи втручатись і більше мені вам сказати поки що нічого», — зауважує генеральний директор НВО «Група компаній «МАГР» Сергій Масленніков.
«Я готовий надати калькуляцію. Є кримінальне провадження, яке за фактом чогось відкрито. Мене це не стосується», — наголошує генеральний директор НВО «Група компаній «МАГР» Сергій Масленніков.
«Ну, чого в мене обшуки тоді проходили, якщо вони мене не стосуються?» — говорить генеральний директор НВО «Група компаній «МАГР» Сергій Масленніков.
Міський голова Владислав Атрошенко у тому ж власному звіті заявляє – Масленніков звітуватиме, а на одній із сесій міської ради говорить про відкритість влади в питаннях витрат із бюджету.
«Якщо питання, що це задорого, то я прошу висловитися в кошторисі, чи там швелера закладені за товсті», — говорить чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
«Питання собівартості абсолютно просте. Я думаю, що Сергій Масленніков дасть звіт щодо цього питання. Але він дасть звіт публічно і з документами, не халям-балям», — зазначає чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
«Мені реальна ціна невідома, це тільки виробник може знати реальну ціну. Яким чином я повинен вплинути на виробника?» — запитує чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
Вплив міського голови на виробника не відомий, проте відомо, що Масленніков балотувався на останніх місцевих виборах у команді Владислава Атрошенка, який, розподіляючи мільйони бюджетних коштів, оперує таким поняттям, як «довіра».
«Він мені давав слово своє людське, що там такої націнки немає і близько», — говорить чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Старі «гріхи» в нових зупинках: у Чернігові почепили неправильну табличку
Мабуть, на довірі укладав договори про реконструкцію зупинок за такою ціною і керівник житлово-комунального господарства міста Ярослав Куц. Він волів спілкуватись із нами виключно в письмовому вигляді – надавши проектно-кошторисну інформацію, – але відмовився пояснити причину, чому вибрав зупинки за 118 тисяч замість 63-х, про наявність яких запевняють активісти.
«Ярославе Валентиновичу, можете про зупинки розказати».
Загалом міська влада в питанні зупинок чи інших дороговартісних обновок у Чернігові зберігає спокій, а публікації журналістів чи громадських активістів сприймає філософськи.
«Шукайте, шукайте хлопці», — говорить чернігівський міський голова Владислав Атрошенко.
Сьогодні питання публічного звіту щодо зупинок усіляко затягується, адже час та інфляція грають на руку виробникам – ціна чернігівських зупинок, які виготовлялись рік тому, ще через рік може зрівнятися із заявленою на початок 2017-го.
Загалом же, якщо розрахунки активістів про завищену вартість підтвердяться, то втрати бюджету за весь запланований владою чотирирічний період встановлення зупинок можуть обчислюватись десятками мільйонів. Саме тих мільйонів, яких сьогодні так не вистачає медицині, школам, садочкам чи хоча б тому самому благоустрою периферій нашого міста.
Журналіст: Олег Дешура
Оператор: Сергій Бутько, Дмитро Дриганов
ворують
ХА-ХА-ХА!!! БРАВО!!! НАКОНЕЦ-ТО ХАПУГ НАКРЫЛИ!!! А ведь давно об этом твердил…