Приватний сектор очікує на модернізацію: 80% витрат компенсує міський бюджет
Днями пройшло перше засідання комісії, що створюється для організації роботи з благоустрою приватного сектору міста.
Комісія обговорювала проект «Програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури приватного сектору».
Про це ЧEline повідомили в прес-службі Чернігівської міської ради.
Цей проект, розроблений спеціалістами міської ради, для багатьох жителів приватного сектору міста може стати реальною можливістю покращити умови свого проживання.
У проекті програми йдеться про будівництво та ремонт інженерно-транспортної інфраструктури приватного сектору (доріг, водогонів, каналізації) на умовах співфінансування з міським бюджетом. По суті, це поширення тих же принципів і механізмів, що запропоновані в Чернігові будинкам із ОСББ.
Програма для приватного сектору передбачає створення організаційно-правових і матеріально-технічних умов для участі населення в цьому процесі.
Співвідношення внесків мешканців і бюджету програма пропонує на рівні 30% на 70%. Проте члени комісії запропонували й інші співвідношення, найбільш логічним і справедливим із яких було визнано оплату 20% мешканцями і 80% бюджетом (як і для ОСББ).
Окрім того, члени комісії запропонували максимально спростити процедуру збору коштів населенням. Водночас учасники обговорення дійшли висновку про те, що такі кошти під час їх збору мають зберігатися не у вуличкомах, а на безготівкових рахунках.
Тобто, швидше за все, для цього треба буде створювати кооперативи, громадські неприбуткові організації або (досвід Вінниці) «органи самоорганізації населення». Наразі юридичному відділу міської ради доручено запропонувати шлях збирання коштів, який буде і законним, і зрозумілим, і зручним для людей.
«Почнемо з вулиць, які вже зараз готові до будівництв і ремонтів на умовах співфінансування, – сказав заступник міського голови Олександр Кириченко. — Якщо людина готова вкладати свої гроші, отже, там є гостра необхідність. Ми ці вулиці виділяємо в окрему групу та проводимо роботи вже цього року. Інші вулиці «підтягнуться», коли побачать зроблене.
Друга група, – продовжив він, – ті вуличкоми, які ще визначаються. Там ми робимо проекти, вносимо адреси в план на наступний рік – і поступово будуємо, починаючи з весни. Третя група – ті, хто чітко сказали: «Ми на умовах співфінансування нічого робити не будемо». Для цих вулиць у майбутньому можлива участь у якихось інших програмах, які в місті можуть з’явитися за наявності коштів. Але не в цій.