Суспільство (відео)

Емоції, містика та мільйони: в Чернігові тривають транспортні баталії (Відео)

Напружена, дуже емоційна, але обґрунтована – так можна описати «транспортну» нараду, що відбулася в Чернігівській міській військовій адміністрації. Обговорювали наболіле – транспорт. А саме – чому комунальний транспорт Чернігова ніхто не розвиває, натомість багатомільйонне підживлення з бюджету отримують приватні перевезення.

«Відповідно до нашої ініціативи, був проведений аудит у міській раді – це державна установа, яка у своєму звіті зазначила, що програма підтримки громадського транспорту не ефективна, є низка порушень. Ми також державний орган виконавчої ради, що зобов’язаний виконувати доручення, рекомендації державних органів контролю. Тому ми вимагали від начальника управління транспорту, щоб він вніс зміни в програму», — Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської МВА.

Відповідного листа про прохання внесення змін до програми міська військова адміністрація надіслала в транспортне управління 2 травня. Нагадаємо, після початку повномасштабного вторгнення в Чернігові запрацювала нова транспортна програма, в якій передбачена грошова компенсація від міської ради саме приватним перевізникам. Проте 2 травня цього року на маршрути міста не вийшли працювати автобуси перевізників. Причина страйку – Дмитро Брижинський відмовився підписувати документи на збільшення компенсації перевізникам з 6 млн грн до 9.

«Це продовження історії зупинки громадського транспорту в місті. Це відбулося 2 травня. Після Ради оборони рух відновився. І ми разом із керівництвом міської ради обговорили питання, що протягом найкоротшого терміну треба попрацювати над удосконаленням програми громадського транспорту. Головною умовою було долучити до цієї програми комунальне підприємство», — Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської МВА.

Утім, протягом цього часу жодних змін до цієї програми не було внесено.

«Конкретно, що ми мали внести в програму? – Це ваше бачення. Ви щось зробили чи ні? – Ми працюємо в цьому напрямку», — Олександр Рижий, начальник Управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв’язку ЧМР.

«Ви кажете, що удосконалили маршрутну мережу, ви казали, що уточнили графік, щоб перевізник зайшов у ті рамки, які ми визначили – 6 млн на місяць. Я дивлюсь за травень і що бачу? Що перевізник наїздив 595 тис км, більше наїздив», — Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської МВА.

«Щоб зберегти ту схему транспорту в місті Чернігові, потрібні 9 млн грн для приватників. Тому ми будемо корегувати маршрутну сітку – це перше, графіки роботи. Зрозуміло, що треба скоротити на 100 тисяч пробіг», — Віктор Геращенко, заступник Чернігівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

«У тих документах, які надає перевізник, я побачив, що він не намагається зайти в межі кошторису, якщо в квітні місяці була одна цифра пройденого кілометражу, в травні вона вища. Це вказує на те, що вони будуть вимагати більше компенсації. Тобто дій жодних не зроблено», — Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської МВА.

Основною зміною, що мала б місце в програмі, на думку Дмитра Брижинського, є оптимізація маршрутів і залучення до автобусних перевезень місцевого КП «Чернігівське тролейбусне управління». Проте, як виявилося на нараді, наразі це зробити чомусь неможливо.

«Минули два місяці, ніхто не працював над уточненням, це ви почули від начальника управління транспортом. Він каже, щоб її змінити і запропонувати мені на затвердження, йому потрібні ще два місяці. Щоб долучити до цієї програми комунальне підприємство – потрібні ще півтора місяця. І тому крапку у вдосконаленні цієї програми ми можемо поставити лише в жовтні, листопаді, щоб у наступний рік вже зайти з нормальною програмою, в якій буде передбачено розвиток комунального транспорту», — Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської МВА.

Наразі йдеться про збитковість таких перевезень.

Як зазначалося на нараді, зараз у місті на маршрутах працюють 101 автобус і 56 тролейбусів. Могли б працювати ще давно обіцяні чотири тролейбуси з автономним ходом, які сполучали б Бобровицю з Шерстянкою та Подусівку через центр міста. Нагадаємо, перший такий автобус місто придбало ще минулого року в місцевого виробника. Проте є кілька причин, чому наразі вони ще не вийшли на маршрути. Ба більше, не вийдуть вони і в липні, як на одній із нарад зазначав в.о. чернігівського міського голови Олександр Ломако. Основною з причин, озвучених на нараді, є відсутність зупинок у віддалених мікрорайонах.

Але без «містики» не обійшлося – як з’ясувалося, на території тролейбусного управління четвертого тролейбуса з автономним ходом наразі немає.

«Четвертий тролейбус на заводі. Там є ще питання. – Тобто четвертого нема тролейбуса? – Ми його прийняли, але виникли питання з електронікою», — Руслан Ємець, начальник КП «Чернігівське тролейбусне управління».

«Ми вже витратили майже мільйон доларів на ці нові тролейбуси, але вони також не вийшли на маршрути і, за словами пана Ємця, можуть вийти тільки через півтора-два місяці. Знову ми бачимо, на мою думку, нераціональне використання коштів. Акт приймання тролейбусів я отримав, звісно, ми реєстр на фінансування погодимо. А надалі нехай з’ясовують правоохоронні органи, як так відбувається, що гроші приплачують за якісний продукт, а він виявляється неякісним, і, на жаль, ще не на маршруті», — Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської МВА.

На маршрути міста тролейбуси з автономним ходом, за словами начальника КП «Чернігівське тролейбусне управління», мають вийти з серпня. Та нині головним залишається питання – чи буде міська влада Чернігова і надалі фінансувати приватні структури, чи почне розвивати власний комунальний транспорт. Про це – в наших наступних сюжетах.

Журналіст: Оксана Замятіна

Оператор: Сергій Бутько

Ще статті по темі

Back to top button