Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)

  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)
  • Відкрився ХХ фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» (Фото)

12 березня 2020 року в Чернігівському обласному філармонійному центрі фестивалів та концертних програм відкрився ХХ Міжнародний фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори». Ювілейний фестиваль присвячений 250-річчю великого німецько-австрійського композитора Людвіга ван Бетховена. Символічно, адже як розповів художній керівник та ідейний натхненник «Сіверських музичних вечорів», головний диригент Академічного симфонічного оркестру «Філармонія», заслужений діяч мистецтв України Микола Сукач, деякі твори Бетховена звучали і під час першого музичного форуму у Чернігові двадцять років тому. Нині ж музичному спадку композитора вирішено присвятити всю програму головної музичної події року.

Перший фестивальний день розпочався з блискучого виконання концерту для скрипки з оркестром ре мажор, опус 61. Соліст – всесвітньовідомий американський скрипаль українського походження, заслужений артист України Олег Криса. Наразі музикант мешкає в Лас-Вегасі, де викладає гру на фортепіано в Університеті штату Невада (США). Він є художнім керівником Українського Інституту в Америці. Маестро є давнім партнером Чернігівського обласного філармонійного центру. Разом з Академічним симфонічним оркестром «Філармонія» під керівництвом Миколи Сукача він неодноразово виступав у Чернігові. Тож зала захоплено зустрічала Олега Крису як давнього друга, віддячуючи йому бурхливими оплесками та вигуками «Браво!».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Оркестр «Філармонія» представив «Пульчинеллу»

Виконаний Олегом Крисою концерт для скрипки з оркестром ре мажор, oпус 61 — єдиний у цьому жанрі закінчений твір Людвіга ван Бетховена. Він написав його у 1806 році для Франца Клемента – скрипаля і диригента оркестру Theater an der Wien. За однією з легенд, Бетховен закінчив сольну партію так пізно, що Клименту довелося читати свою партію з листа і, щоб висловити власне роздратування, Климент перервав концерт власною композицією… Прем’єра не мала успіху, а сам концерт у наступні кілька десятиліть виконувався надзвичайно рідко. Відродження твору відбулося в 1844 році, коли 12-річний скрипаль Йозеф Йоахім зіграв його з оркестром Фелікса Мендельсона. Відтоді концерт зайняв одне з найвизначніших місць у репертуарі для скрипки з оркестром на концертах по всьому світу. Скрипковий концерт Бетховена став справжньою подією першого фестивального дня в Чернігові. Його майстерне виконання запам’ятається слухачам надовго.

Ще однією гостею фестивалю стала японська скрипалька Чіє Савада. Пані Чіє відома українському слухачу не лише своїми блискучими концертами на кращих вітчизняних сценах. Вона є й активною громадською діячкою. Артистка очолює мистецьку асоціацію «Японія-Україна», яка ставить за мету поглиблення мистецьких зв’язків між нашими державами. Чіє Савада багато гастролює. На її рахунку неодноразові спільні виступи зі скрипалями Олегом Крисою і Юрієм Стьопіним, ансамблем «Київські солісти» та іншими музикантами. Як солістка вона також брала участь у створенні Золотого Фонду Українського радіо.

На фестивалі «Сіверські музичні вечори» Чіє Савада грала соло під час виконання Академічним  симфонічним оркестром «Філармонія» романсу фа мажор для скрипки з оркестром, опус 50 Людвіга ван Бетховена. Заспокійлива і ніжна мелодія романсу змусила слухачів «розтанути» в чарівних звуках скрипки та оркестру.

Справжнім подарунком для поціновувачів творчості Бетховена стало виконання концерту для фортепіано з оркестром №1 до мажор, опус 15. Солістка – Ольга Шадріна, відома своєю ліричністю, ідеальною інтонацією та віртуозністю чернігівська піаністка. За деякими історичними даними прем’єра твору відбулася 225 років тому. Існує легенда, що композитор мав проблеми з написанням третьої частину концерту – «Рондо». Тому завершена вона була лише за два дні до своєї прем’єри. Музикознавці знаходять у цьому концерті Бетховена (у першій його частині) сліди моцартівського впливу, що проявляється у певній маршовості мелодії. Проте вже в другій частині концерту чітко простежується зрілість композитора із яскраво вираженим власним стилем, для якого характерні  співучість і мелодійність.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сота Цучія, Масаічі Такеучі і оркестр “Філармонія” під диригуванням Міцунобу Такая

Ольга Шадріна у власному творчому доробку має кілька десятків сольних виступів з оркестром, проте саме концерт Бетховена для фортепіано з оркестром №1 до мажор, опус 15 став для неї особливо знаковим. Адже, за її словами, цей твір на широку публіку вона грала вперше і дуже хвилювалася. Однак якраз хвилювання слухачі і не помітили. Виступ пані Ольги був філігранним і слухачі сприйняли його з великою приязню.

Драматичною, неймовірною за змістом і за натхненням увертюрою «Коріолан», опус 62, завершився перший день фестивалю. Проникливий твір Бетховена виконав Академічний симфонічний оркестр «Філармонія» під керівництвом і диригуванням заслуженого діяча мистецтв України Миколи Сукача.

Увертюра «Коріолан» (1807) призначалася для однойменної трагедії поета та драматурга Генріха Йозефа фон Колліна, сучасника і друга Бетховена. Коллін запозичив історію римського полководця Коріолана з «Життєписів» Плутарха. Композитор захопився трагічною постаттю Коріолана, який спрямував свій талант воєначальника і полководця проти рідного Рима… В написаній увертюрі Бетховен із надзвичайною виразністю передає всі психологічні колізії душевної трагедії полководця-зрадника. Болісні протиріччя, повні драматизму переживання відтіняються побічною темою – інтонацією материнського благання. Емоційну напруженість музики яскраво передало віртуозне її виконання  оркестром «Філармонія». Останні акорди увертюри «потонули» в повній тиші зали, яка немовби спочатку розчинилася в музиці і вже за кілька секунд вибухнула оваціями.

Наступний фестивальний день відбудеться в неділю 15 березня 2020 року.

У виконанні Академічного симфонічного оркестру «Філармонія» під керівництвом і диригуванням заслуженого діяча мистецтв України Миколи Сукача та соліста – всесвітньо відомого піаніста Вадима Руденка прозвучать твори Людвіга ван Бетховена «Концерт для фортепіано з оркестром №3 до мінор, опус 37» та «Симфонія №3 мі-бемоль мажор «Героїчна», опус 55».

Пресцентр Чернігівського обласного філармонійного центру

фестивалів та концертних програм

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

загрузка...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register