Пасажирський «гібрид» Антонова
Розпад Радянського Союзу поставив перед конструкторами АНТК ім. О.К.Антонова питання про виживання – військових замовлень найближчим часом не передбачалося. Здавалося б, вихід знайшли в розробці пасажирських лайнерів, що були б затребувані на світовому та внутрішньому ринку авіаперевезень. Одним із перших став проект середньомагістрального пасажирського літака Ан-180, розробка якого почалася в 1991 році.
Спершу це був непримітний апарат із Т-подібним оперенням і гвинто-вентиляторів двигунами Д-27, злітною потужністю по 14000 к.с. на пілонах із максимальною уніфікацією систем з Ан-70. Однак дуже скоро виявилося, що схема для пасажирського літака просто згубна з економічного погляду. Тому вона дуже скоро була кардинально змінена.
У результаті вийшов дуже економічний лайнер для перевезення 163 або 175 пасажирів на відстань 2400-3900 км зі швидкістю 850-870 км/год. Висока аеродинамічна якість, вінтовентілятора силова установка, досконалість конструкції планера та систем забезпечували високу паливну ефективність – так, пального Ан-180 витрачає вдвічі менше, ніж Ту-154.
Кабіна екіпажа розрахована на двох пілотів: командира і помічника командира – другого пілота. Є можливість у разі потреби розміщення бортінженера біля центрального пульта пілотів.
Завдяки двопрохідному компонуванню пасажирської кабіни і розташуванню маршових двигунів у хвостовій частині на стабілізаторі пасажирам і екіпажу забезпечений високий рівень комфорту.
Однак через вкрай несприятливу економічну кон’юнктуру на ринку перевезень у АНТК в 2007 році було вирішено відмовитися від подальшої розробки цього проекту.
У 2016 році з’явилися непідтверджені повідомлення про те, що АНТК знову відновив роботи над цим проектом, однак на якій стадії він знаходиться – зараз невідомо.
Основні льотно-технічні дані Ан-180
Злітна маса:
— максимальна – 71700 кг
— нормальна – 67500 кг
Маса порожнього спорядженого літака – 42500 кг
Максимальне комерційне навантаження – 18000 кг
Крейсерська швидкість – 800 км / год
Висота польоту – 10100 метрів
Дальність польоту – 1800-3900 км
Довжина літака – 43,0 м
Діаметр фюзеляжу – 4,3 м
Розмах крила – 35,6 м
Потрібна довжина злітно-посадової смуги – 1950-2300 м
Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Вконтакте та Facebook.