Суспільство

Чернігівська школярка стала фіналісткою українсько-німецького проекту «Молодь дебатує»

У лютому в Харкові відбувся національний фінал українсько-німецького проекту «Молодь дебатує». У дебатах чотири школярки обговорювали, чи варто вводити в Україні електронне голосування на виборах. Однією з них стала Анастасія Попело з Чернігова. Крім неї, до фіналу проекту дійшли Аліна Угрімова (Костянтинівка) та Катерина Ємельянова (Дніпро). А краще за інших, на думку журі, виступила Марина Хоменко з Миргорода Полтавської області. Загалом за рік у проекті на різних етапах взяли участь 800 дітей із 42 шкіл у 12 областях України, а за три роки методикою опанували понад 1200 школярів і школярок.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До півфіналу проекту «Молодь дебатує» вийшла школярка з Чернігова

Національний фінал українсько-німецького проекту «Молодь дебатує» вже третій рік поспіль пройшов у Харкові, останні два з них приймав Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого. Подивитися дебати приїхали 200 людей із 25 міст України – школярі та школярки, які брали участь у проекті, та їхні вчителі. Четвірка фіналістів проекту «Молодь дебатує» визначилася за день до фіналу. 16 лютого 16 школярів з 9 областей України, які стали кращими в регіональних відбіркових іграх, брали участь у півфіналах. Дебатували на тему «Чи варто заборонити відеоігри з елементами насильницьких дій над живими істотами?». Четвірка школярок, які виступили краще за інших, пройшла до фіналу, що відбувся наступного дня.

Фіналістка «Молодь дебатує» 2019 року, учениця 9 класу Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Анастасія Попело вважає, що потрапила до фіналу завдяки одному — наполегливій праці. Але її вчителька Ірина Корх, яка викладає в школі історію, вважає, що тут щось більше, ніж праця.

«Ми у школі дебатуємо перший рік, й почали з 9 класів. Ми хотіли дати дітям перспективу зростання, бо розуміли, що будемо змагатися зі старшими дітьми, які вже мають дворічний чи навіть трирічний досвід дебатів, — розповідає вчителька. — Але наші дев’ятикласники настільки виявились зацікавленими, талановитими, що не чекали, і вже в перший рік показали, що можуть змагатися з кращими на рівних».

«Я завжди спираюся на перевірені аргументи у своїх виступах, саме це мені й подобається у дебатах — тобі треба сформулювати свою думку, маючи лише загальновідомі факти, — каже фіналістка з Чернігова. — А електронне голосування, думаю, треба все ж таки поступово впроваджувати, щоб, наприклад, уже через 20 років повністю на нього перейти».

Під час самих дебатів Анастасія Попело була вимушена відстоювати протилежну думку. Разом із партнеркою – Катериною Ємельяновою з Дніпра – вони представляли позицію CONTRA й переконували опонентів, глядачів і журі в тому, що створення паралельної системи голосування не тільки коштуватиме бюджету круглу суму, але й створить додаткові можливості для махінацій і втручання у вибори ззовні. Як приклад вони наводили досвід Франції та США, де електронні системи виборів критикують і поступово скасовують. Їхні опонентки, які стояли на позиції PRO, вважають, що провадження електронних виборів як альтернативного способу голосування приверне до виборчого процесу людей, які раніше у виборах участі не брали – голосувати у своєму смартфоні зручніше, ніж стояти в чергах на дільниці. Як приклад вони наводили досвід інших країн, зокрема Естонії.

У підсумку перемогу здобула учасниця, яка дала можливість всім дебатанткам максимально долучитися до обговорення, допомагала розвитку дискусії, максимально «просувала дебати вперед», даючи можливість глибокого та різнобічного висвітлення проблеми – такі критерії оцінювання проекту.

Управління освіти Чернігівської міської ради

Ще статті по темі

Back to top button