Чоловіки витіснили жінок з екрана: чернігівські журналісти – на боці чоловіків

20471920_1598938820179565_1333660186_n

П’ять провідних друкованих ЗМІ області (“ГАРТ”, “Деснянська правда”, “Вісник Ч”, “Чернігівщина”, “Семь дней”), а також п’ять найпопулярніших інтернет-видань (“ЧЕline”, “Свобода.ФМ”, “gorod.cn.ua”, “ПІК”, “www.0462.ua”) протягом лютого 2017 були промоніторені на питання гендерної чутливості в чернігівській журналістиці. Перевірку проводила незалежна мережа українських прес-клубів.

Експерти вивчали, зокрема, питання наявності чи відсутності в публікаціях стереотипних образів жінки та чоловіка, сексистських висловлювань та чи дотримуються ЗМІ гендерної рівноваги під час вибору експертів для своїх статей.

Дані дослідження презентували під час медіа-кав’ярні з питань гендерної чутливості чернігівських медіа.

20464476_1598939116846202_1171202641_n

Загалом, дослідження показало, що за лютий у п’яти обраних друкованих виданнях Чернігівщини прозвучали коментарі 80 жінок-експертів і водночас майже утричі більше мали слово чоловіки-експерти – 217 разів.

Найбільше жінки-експерти були представлені в “Деснянській правді”, у газетах “Семь дней”, “ГАРТ”. Найменше – у виданні “Чернігівщина”. Героїнь у вищевказаних друкованих ЗМІ згадували 517 разів, героїв – 1 178.

П’ять електронних ЗМІ, які досліджував моніторинг, думкою жінок-експерток цікавилися 209 разів, водночас думкою чоловіків – 580 разів. Жінки-героїні на зазначених сайтах з’являлися 986 разів, чоловіки – 1 613.

І, до речі, жодне з десяти досліджених ЗМІ не розмістило публікації про гендерну рівність, трудові, соціальні, сімейні права жінок або чоловіків.

20464452_1598938953512885_1127856419_n

До речі, окрім ЗМІ Чернігівської області, моніторинг провели ще у 21-й області України.

За словами Богдани Стельмах, координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту “Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики”, індекс гендерної чутливості на Чернігівщині один із найнижчих в Україні.

“Якщо в журналістських матеріалах дуже мало згадуються жінки як героїні та як експерти, які, наприклад, щось коментують, а решта місця в газеті належить чоловікам, відповідно, це означає, що або в суспільстві є справді дисбаланс, або медіа викривляють ситуацію. Ми маємо робити жінок видимими в суспільстві, бо вони присутні у різних сферах, однак в інфопросторі їх дуже мало”, – зазначила Богдана Стельмах.

У чернігівській медіа-кав’ярні взяли участь Світлана Жимолостнова, координаторка ПУЛУ жінок в області; Вікторія Сидорова, журналістка, керівниця медіа-центру “Моє місто”, Світлана Задорожна, доцент ЧНБУ, Ірина Дорожкіна, голова обласного відділення Спілки жінок України, а також чернігівські журналістки.

Виправити ситуацію чернігівські ЗМІ зможуть уже в серпні. Адже Чернігівщину знову моніторитимуть.

Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Instagram та Facebook.

 

загрузка...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register