Чому тролейбуси б’ють струмом і скільки це триватиме
Ситуації, коли пасажира б’є струмом у тролейбусі, стали для Чернігова вже не новиною. За інформацією тролейбусного управління, за минулий рік підтверджених випадків – три. Нещодавня подія – коли 11-річного хлопчика нібито вдарило струмом – змусила ЧЕline звернутися до КП «ЧТУ» за порадами, як вберегтися від небезпеки тролейбусів і чому це відбувається.
Речник цього комунального підприємства Микита Вікторов головною причиною нещасть називає старий рухомий склад.
«Тролейбуси, які в нас експлуатуються, вони вже відпрацювали. У роботі понад 20 років, є машини, які працюють понад 30 років. При нормативному терміну експлуатації 12 років», — говорить він.
Безпосередньо винне зношення електрообладнання та особливості моделі тролейбуса ЗІУ 682. Таких тролейбусів у чернігівському парку майже половина.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 11-річний хлопчик у реанімації після удару струмом: версія ЧТУ
«Там високовольтне обладнання знаходиться під підлогою і нічим не захищене від потрапляння води, снігу, солі. Ізоляція зносилася. І найстрашніше, коли в зимово-осінній період потрапляє не просто вода, а водо-сольова суміш. Адже сіль — це гарний провідник електричного струму. І через мікротріщини ізоляції або інше починається незначний витік електроструму на корпус тролейбусу. Але це ніяк не значить, що там оголений провід лежить на корпусі», — заспокоює прес-служба ЧТУ.
Микита Вікторов запевняє, що всі машини при заїзді і при виїзді перевіряються спеціальними приладами на витік струму. Є встановлені нормативи — це З міліАмпери. Якщо норма перевищена – машина не випускається, а йде на ремонт.
Чому ж удари струмом все таки трапляються, коментує просто:
«Тролейбус виходить справний, але, наприклад, він заїхав у велику калюжу і вода потрапляє на електрообладнання, і витік струму з’являється короткочасно, раптово і в момент експлуатації».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Випадком ураження струмом 11-річного хлопчика займається прокуратура
Загалом такі удари струму Микита Вікторов називає не дуже серйозними, адже сила струму там не дуже велика. І за всю історію ЧТУ значних травм від цього ніхто не отримував.
«Якщо пасажири відчули незначний удар струмом, можливо когось трішки вщипнуло — відразу повідомляти про це водію. Вони знають, як реагувати в подібних ситуаціях — вимикають обладнання, і аж потім випускають пасажирів. Далі ця машина перевіряється і відправляється в ДЕПО».
Єдиним способом стовідсотково вберегти себе від «тролейбусного електрошокера» в ЧТУ називають нові машини.
«Планується повністю замінити парк тролейбусів. Проблема існує тільки зі старими машинами через їх вік та технічні особливості. Щодо купівлі нових тролейбусів, вся бюрократична тяганина має закінчитись в цьому році, а в наступному плануємо купити нові машини. На сьогодні також намагаємось боротись з цією проблемою — встановлюються гумові бризковики, додаткові заходи з ізоляції тощо».
Як ми повідомляли, у Чернігові тролейбус вдарив струмом 11-річного хлопчика.
правду сказал про чистую соль — новый эксперимент атрона по винницки-сыпать чистой солью, вот и не выдерживают провода, асфальт…а о машинах позже вспомним, когда соль с краской отмоем и останется ржавчина.