Суспільство

Чому тролейбуси б’ють струмом і скільки це триватиме

Ситуації, коли пасажира б’є струмом у тролейбусі, стали для Чернігова вже не новиною. За інформацією тролейбусного управління, за минулий рік підтверджених випадків – три. Нещодавня подія – коли 11-річного хлопчика нібито вдарило струмом  –  змусила  ЧЕline звернутися до КП «ЧТУ» за порадами, як вберегтися від небезпеки тролейбусів і чому це відбувається.

Речник цього комунального підприємства Микита Вікторов головною причиною нещасть називає старий рухомий склад.

«Тролейбуси, які в нас експлуатуються, вони вже відпрацювали. У роботі   понад 20 років, є машини, які працюють понад 30 років. При нормативному терміну експлуатації 12 років», — говорить він.

Безпосередньо винне зношення електрообладнання та особливості моделі тролейбуса ЗІУ 682. Таких тролейбусів у чернігівському парку майже половина.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 11-річний хлопчик у реанімації після удару струмом: версія ЧТУ

«Там високовольтне обладнання знаходиться під підлогою і нічим не захищене від потрапляння  води, снігу, солі. Ізоляція зносилася. І найстрашніше, коли в зимово-осінній період потрапляє не просто вода, а водо-сольова суміш. Адже сіль — це гарний провідник електричного струму. І через мікротріщини ізоляції або інше починається незначний витік електроструму на корпус тролейбусу. Але це ніяк не значить, що там оголений провід лежить на корпусі», — заспокоює прес-служба ЧТУ.

Микита Вікторов запевняє, що всі машини при заїзді і при виїзді перевіряються спеціальними приладами на витік струму. Є встановлені нормативи — це З міліАмпери.  Якщо норма перевищена – машина не випускається, а йде на ремонт.

Чому ж удари струмом все таки трапляються, коментує просто:

«Тролейбус виходить справний, але, наприклад, він заїхав у велику калюжу і вода потрапляє на електрообладнання, і витік струму зявляється короткочасно, раптово і в момент експлуатації».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Випадком ураження струмом 11-річного хлопчика займається прокуратура

Загалом такі удари струму Микита Вікторов називає не дуже серйозними, адже сила струму там не дуже велика. І за всю історію ЧТУ значних травм від цього ніхто не отримував.

 «Якщо пасажири відчули незначний удар струмом, можливо когось трішки вщипнуло — відразу повідомляти про це водію. Вони знають, як реагувати в подібних ситуаціях — вимикають обладнання, і аж потім випускають пасажирів. Далі ця машина перевіряється і відправляється в ДЕПО».

Єдиним способом стовідсотково вберегти себе від «тролейбусного електрошокера» в ЧТУ називають нові машини.

«Планується повністю замінити парк тролейбусів. Проблема існує тільки зі старими машинами через їх вік та технічні особливості. Щодо купівлі нових тролейбусів, вся бюрократична тяганина має закінчитись в цьому році, а в наступному плануємо купити нові машини. На сьогодні також намагаємось боротись з цією проблемою — встановлюються гумові бризковики, додаткові заходи з ізоляції тощо».

Як ми повідомляли, у Чернігові тролейбус вдарив струмом 11-річного хлопчика.

Ще статті по темі

Один коментар

  1. правду сказал про чистую соль — новый эксперимент атрона по винницки-сыпать чистой солью, вот и не выдерживают провода, асфальт…а о машинах позже вспомним, когда соль с краской отмоем и останется ржавчина.

Back to top button