Суспільство

«Чорна п’ятниця» в умовах пандемії: як зробити покупки безпечними

У зв’язку з карантинними обмеженнями, що діють в Україні через захворювання на коронавірус, цьогорічна так звана «чорна п’ятниця» також має певні особливості.

Зокрема, виконуючи урядові постанови щодо запобігання поширенню коронавірусної хвороби і зважаючи на те, що у наступні суботу-неділю в Україні діятиме «карантин вихідного дня», продавці розпочали акційні розпродажі «чорної п’ятниці» вже з понеділка, 23 листопада, що дозволяє уникати значних скупчень людей у торговельних приміщеннях.

Фахівці Держпродспоживслужби на місцях постійно контролюють виконання суб’єктами господарювання протиепідемічних вимог, як-то наявність у закладах торгівлі антисептиків для обробки рук, урн для утилізації використаних засобів захисту, розмітки щодо дистанції між покупцями.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Права споживачів: про це має знати кожен

Самі ж громадяни, вирушаючи за покупками до магазинів, повинні також подбати про власну безпеку – перебувати в торговельних залах у правильно вдягнених захисних масках і дотримуватись соціального дистанціювання.

Купуючи акційні товари, слід бути уважними і звертати увагу не лише на знижену вартість товару, а й на відомості про нього, щоб уникнути непотрібного, а часом шкідливого чи навіть небезпечного придбання (товар може бути протермінованим, бракованим тощо).

Якщо після покупки з’ясувалося, що товар вам не підходить і ви хочете його повернути, розмір знижки, з якою ви його купували, не має значення. У магазин можна повернути будь-який товар, окрім вказаного у «Переліку товарів, що не підлягають обміну або поверненню». Товар можна повернути впродовж 14 днів від дня покупки у тому вигляді, в якому придбали, та обовʼязково пред’явити розрахунковий документ із зазначеною вартістю товару.

Ще одна особливість цьогорічної «чорної п’ятниці» — зростання кількості громадян, які вирішили здійснити покупки онлайн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як купити безпечну іграшку: захисники споживачів пояснили нові правила «дитячого» ринку

На жаль, сайти інтернет-магазинів не завжди відповідають законодавству, зокрема Закону України «Про захист споживачів». А саме норми цього закону дозволять покупцю у подальшому реалізувати своє право на повернення чи заміну товару у разі придбання неякісного товару або його поломки.

Тож, шановні споживачі, при здійсненні замовлення онлайн звертайте увагу:

щоб на сайті продавця була вказана інформація з приводу наявності юридичної назви суб’єкта господарської діяльності, його юридичної та фізичної адреси, а також ідентифікаційний код;

візьміть до уваги, що юридична особа, яка зареєстрована в іншій країні, не має відповідальності щодо повернення неякісного товару або коштів на виконання Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію». Це є ризик для покупця;

знайдіть на сайті інформацію щодо повернення товару, і за чий кошт це здійснюється;

ознайомтеся з інформацією щодо гарантійного терміну та умовами гарантійного обслуговування.

І найголовніше – у жодному випадку не забувайте про фіскальний чек! Він є не тільки підтвердженням правочину, а й найкращим ідентифікатором продавця. У разі виникнення у вас проблем з поверненням або ремонтом товару, державні органи захисту прав споживача зможуть вийти на перевірку і допомогти вам відновити свої права. Але для цього їм потрібна юридична назва та адреса продавця. Тому дані продавця важливо перевіряти перед тим, як здійснити покупку.

При необхідності звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, вул. 1 Травня, 180 (https://dpsscn.gov.ua/hromadianam/zvernennia-hromadian.html)

Головне управління Держпродспоживслужби

в Чернігівській області

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Ще статті по темі

Back to top button