Суспільство

Інклюзія від дитячого садка до позашкільної освіти — норма цивілізованого суспільства

В області та й  в країні загалом спостерігається позитивна тенденція щодо впровадження інклюзивної освіти. Це зумовлено не лише потребою, бо вона завжди існувала, а й всебічною підтримкою держави та влади на місцях.

Детальніше про поступ Чернігівщини у цьому напрямку говорили сьогодні під час «круглого столу» з представниками профільних установ.

  Вперше в законі України «Про освіту» закріплені такі поняття як «особи з особливими освітніми потребами», «інклюзивне освітнє середовище», «індивідуальна програма розвитку», «розумне пристосування». Вперше держава підтримала інклюзію значним фінансовим ресурсом. У 2018 році область отримала кошти з державного бюджету на проведення додаткових корекційних занять, придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, у тому числі на оснащення кабінетів 5 інклюзивно-ресурсних центрів, — повідомила головний спеціаліст відділу дошкільної, позашкільної освіти, оздоровлення та виховної роботи Управління освіти і науки ОДА Оксана Олійник.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Інклюзивна освіта: чому батьки не готові водити у звичайні класи діток із вадами розвитку

Окрім того, у дошкільних закладах на установах позашкільної освіти функціонують групи для дітей з різними нозологіями.

Створено і спеціальні ресурсні центри, які націлені надавати методичну підтримку освітнім закладам, а також спеціальні установи, що готові додатково співпрацювати з громадськими організаціями, батьками, учителями та дітьми.

  Саме батьки мають перестати відгороджувати дитину з особливими освітніми потребами від суспільства. Тоді і суспільство швидше звикне якісно реагувати на таких дітей, — наголошує директор комунального установи «Інклюзивно-ресурсний центр №1» Чернігівської міської ради Олена Підмогильна.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Інклюзивна освіта в Корюківці: рівні можливості для дітей з особливими освітніми потребами

До слова, підготовку фахівців інклюзивної освіти в області здійснюють на базі двох навчальних закладів — Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу ім. І.Я.Франка та Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Практикуючі вчителі постійно підвищують кваліфікацію в обласному ресурсному центрі.

 На базі університету цього року відкрито набір до магістратури за означеною спеціалізацією. Більше того, батьки за бажанням можуть також пройти окремі курси, — акцентує завідувач кафедри соціальної роботи в НУЧК імені Т.Г. Шевченка Людмила Завацька.

Як зазначають керівники навчальних закладів, створення інклюзивних класів має подвійну користь: діти з особливими освітніми потребами стають повноцінними членами соціуму, суспільство ж вчиться сприймати їх лише в такому статусі.

Джерело: Департамент інформаційної діяльності

та комунікацій з громадськістю ЧОДА

Ще статті по темі

Back to top button