Оснащений новітніми технологіями: біля Чернігова у надкороткі строки завершили будівництво мосту-рекордсмена (Фото)
На річці Десна біля Чернігова повністю завершили будівництво одного з найбільших інфраструктурних проєктів країни, мостового комплексу, що вражає масштабами інженерної думки.
Про це повідомляє на своїй Фейсбук-сторінці будівельна компанія «Автострада».
Загалом споруда має 628-метрову протяжність і вже стала новою візитівкою Чернігова. Це найкоротший шлях із київської траси просто до центра міста. Рух першою чергою було запущено ще в травні. Відтепер працюють обидва проїзди моста – на дві смуги в кожну сторону.
Як йдеться в публікації, будівництво такої масштабної конструкції було справою не з легких. Однак втілити цей проєкт вдалося за надкороткі терміни – 2 роки. Зазвичай, як зазначають фахівці, два роки триває лише проєктування таких об’єктів.
Комплекс на Десні поєднав у собі всі технології будівництва доріг і мостів. Щоб забезпечити рівень судноплавства, висоти води та всі геометричні параметри, найдовший 106-метровий прогін над руслом річки зробили металевим без опор у воді. Балки для цього прогону були виготовлені з останньої довоєнної партії металу легендарної маріупольської «Азовсталі».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Понад 650 км забруднено. Жоден організм не вижив»: Десна стала першою повністю мертвою річкою в Європі
Інженери продумали кожну деталь цього моста. Місцеві жителі можуть виїхати у будь-якому напрямку завдяки розвʼязкам з обох сторін моста, скористатися підземним переходом, велодоріжками та проїздами для маломобільних осіб. Житлові будинки поряд із мостом захищені шумозахисними екранами. На щоглах освітлення встановлено декоративні скляні панно із зображенням історичних пам’яток Чернігова.
Мостовий комплекс оснащено системою моніторингу, що контролює стан елементів конструкції під час транспортного навантаження, та метеостанцією, яка фіксує та відображає на табло температуру дорожнього покриття, погодні показники, сповіщення про ДТП, обмеження руху тощо.
Щоб реалізувати цей обʼєкт, фахівці Autostrada працювали цілодобово – у дві зміни по 1000 осіб кожна. Було задіяно сотні одиниць власної техніки: бурові установки, палебійні машини, плавзасоби. Зокрема, зібрано унікальний козловий кран заввишки 24 м і вантажопідйомністю 100 тонн. Ми жодного разу не зупиняли роботи навіть в умовах відсутності фінансування і найбільшого паводку на Десні за останні 130 років, коли річка затопила весь будівельний майданчик і працювати можна було лише з плавзасобів.
17 жовтня 2023 мостовий комплекс на Десні було внесено до Книги рекордів України. Мостобудівельники Autostrada забетонували найдовшу суцільну монолітну прогонову будову довжиною 122,493 м. Цей процес тривав безперервно майже дві доби.
Перед запуском руху мостовий комплекс успішно пройшов спеціальні випробування, які підтвердили точність розрахункових параметрів.
Термін експлуатації нового мосту – не менше як 100 років.
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv