Самі визначають форми навчання: особливості роботи закладів освіти на Чернігівщині
Через кляту війну українцям доводиться призвичаюватися до нових реалій. Причому дорослим і дітям. Але хоч як би важко було, школярам треба здобувати освіту. Дистанційна форма навчання для українських учнів – не нова. Раніше її запроваджували через карантинні обмеження, а нині – з питань безпеки, адже збереження життя і здоров’я дітей – у пріоритеті.
Однак справа в тому, що нині дистанційна форма навчання залежить від наявності світла, яке часто вимикають, і, відповідно, інтернету. Але навчальний процес триває навіть за таких обставин. Про особливості навчання в цей час – в інтерв’ю з Наталією Дягло, начальником відділу дошкільної, позашкільної освіти, оздоровлення та виховної роботи Управління освіти і науки Чернігівської ОДА.
Пані Наталіє, чи всі школи в Чернігівській області нині на дистанційці?
Ні. В області всього функціонують 402 заклади освіти, це з урахуванням закладів обласного підпорядкування і приватного закладу «МудрАнгелики». Із них станом на 14 листопада за очною формою працюють 93 заклади, із використанням дистанційних технологій – 177, і в 132 закладах запроваджена змішана форма навчання.
Хто визначає, як працюватиме школа?
Відповідно до законодавства, з огляду на всі чинники та вимоги воєнного стану, безпосередньо педагогічна рада закладу освіти ухвалює рішення, в якому форматі відбуватиметься освітній процес. Він може змінюватися навіть протягом кількох тижнів, залежно від ситуації на місці. І при цьому неодмінно зважають на думку батьків. І я вважаю, що вирішення будь-якого питання в цьому випадку, навіть якщо формат дистанційного або змішаного навчання, залежить від спільних зусиль батьків, педагогічних працівників і самих учнів. Тобто це єдина робота команди, щоб усі діти були охоплені освітнім процесом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У двох районах Чернігівщини – досі спалах грипу
Відключення електроенергії впливають на освітній процес?
Що стосується забезпечення дистанційним навчанням, то кожну дитину охоплюємо освітнім процесом. Намагаємося це зробити найкращим чином, але є чинники, на які освітяни ніяк не можуть вплинути. Зараз у нас у сільській місцевості і в містах світло вимикають. А без електроенергії не працюють не тільки комп’ютери, є проблема з підключенням до вишок зв’язку й інтернету. На сьогодні це така загальна проблема. Тож ми, як і всі, підлаштовуємося під ті умови, в яких опинилися.
Чи є у школах все потрібне для дистанційної роботи – ноутбуки, обладнання?
У нас було і навіть нині є постачання завдяки фонду ЮНІСЕФ й іншим фондам щодо безпосереднього забезпечення педагогічних працівників ноутбуками, планшетами. І учні, щоб брати участь в освітньому процесі, намагаються бути «озброєними».
Чи відомо, коли будуть зимові канікули?
Запит щодо структури навчального року ми робили, але на сьогодні можемо тільки рекомендувати певну структуру навчального року. Відповідно до законодавства, тільки педагогічна рада кожного закладу освіти ухвалює рішення, яка в них буде структура навчального року. І в нинішньому навчальному році картина дуже різнобарвна. Раніше ми більш схильні були до єдиної структури навчального року, тобто терміни осінніх, зимових канікул, весняних збігалися. То цьогоріч заклад освіти в кожній громаді сам визначає це питання, залежно від ситуації на місцях. Найголовніше, щоб було все гаразд і були враховані інтереси наших дітей, ми подивилися, що, відповідно до Закону «Про освіту», кількість канікулярних днів не повинна бути меншою за 30 днів. І в нас усі заклади освіти дотримуються чинного законодавства. 30 днів – це мається на увазі в сумі всі канікули. Це завжди була така вимога, і вона на сьогодні залишається чинною.
І так само педагогічні ради у співпраці з батьками визначатимуть, чи організовуватимуть цьогоріч якісь новорічні ранки чи привітання?
Звісно.
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv
Спілкувалась Ірина Осташко