Суспільство

Школярки з Чернігова стали учасницями фінальних змагань Всеукраїнського проєкту «Молодь дебатує»

25 та 26 травня у Львові відбудеться півфінал та фінал Всеукраїнського проєкту «Молодь дебатує». Школярі, які перемогли у міських та міжрегіональних дебатних турнірах, змагатимуться за перемогу в освітньому проєкті за європейською методикою.

Ксенія Овсієнко та Олеся Куценко, учениці Чернігівської школи №3 пройшли до півфінального турніру.

Цього року учні обговорять дві актуальні теми:

У півфіналі: Чи варто запровадити обов’язкову службу жінок в армії?

У фіналі: Чи треба призупинити розвиток технології штучного інтелекту?

Щороку у проєкті беруть участь 70 шкіл в 20 регіонах України. До півфіналу 2022-2023 року увійшли школярі з Костянтинівки, Запоріжжя, Херсона, Чернігова, Полтави, Слов’янська, Львова, Дрогобича, Полтави, Солоного, Хмельницького, Вінниці, Івано-Франківська, Конотопа.

Про проєкт:

Ініціатива «Молодь дебатує» щороку реалізує в українських школах унікальний освітній проєкт в рамках якого учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та проводять дебати.

Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років.

Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати  іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті.

Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасникі дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.

Ще статті по темі

Back to top button