Суспільство

У Чернігові зникнуть «англійські» школи, окрім однієї – для дітей Атрошенка і Ломако

Своїм – усе, чужим – «у бюджеті немає грошей». Такий принцип роботи сповідує чернігівська міська влада. На початку календарного року чернігівські можновладці зазирнули в кишеню до вчителів, вирішивши зекономити на їхніх надбавках, а на початку навчального року вже заощаджують на дітях. Адже, за словами педагогів, у місті зникають дві спеціалізовані школи з поглибленого вивчення іноземних мов – № 2 і № 36. Залишається одна – № 1. Чому саме ця школа? Все дуже просто… Але про все по порядку.

Розповідає Марина Поплавська, вчитель англійської мови Чернігівської спеціалізованої загальноосвітньої школи №2 І-ІІІ ступенів із поглибленим вивченням іноземних мов:

«У Чернігові відбувається знищення окремих спеціалізованих шкіл, тоді як інші продовжують працювати в звичному режимі. У нашій школі № 2 спочатку управління освіти хотіло зменшити кількість десятих класів із трьох до двох. Коли батьки збунтувалися і через особистий прийом до Білогури (Василь Білогура – начальник міського управління освіти. – Авт. ) відстояли це питання. Потім приходить інше рішення – про те, що в усіх класах буде зменшена кількість груп із трьох до двох. На практиці це означає, що спеціалізованої школи в нас не буде. Вчитель приділятиме менше уваги дитині і яка ми тоді спеціалізована школа? Чого ми навчимо дітей? Адже в нормативних документах чітко написано, що в групі має бути 8-10 дітей, це оптимально для навчання. Зараз буде по 16-19. Батьки давали своїх дітей до школи з поглибленим вивченням англійської, а замість цього отримають звичайну школу. Окрім цього, це загрожує зменшенням навантаження та ставки вчителів. Скоріш за все, через це можуть бути звільнені два вчителі з нашої школи», – зазначає Марина Поплавська.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Чернігові можуть «похоронити» ще одну школу

Коли педагоги поцікавились у Василя Білогури про причини скорочення, він пояснив банально – «в бюджеті немає грошей».

«Отак знайшли, на чому економити – на вчителях і дітях. На центральному рівні міністр освіти Гриневич говорить, що в новій українській школі дотримуватиметься дитиноцентризму. Президент запевняє, що гроші, які витрачаємо на вчителів, це не витратна стаття бюджету – це інвестиція в майбутнє, а в нашому місті керівник освіти Василь Білогура каже, що немає грошей на освіту в бюджеті. Про що можна ще говорити? Може ще одну нагороду від міністерства йому дати потрібно?», – обурюється Марина Поплавська.

Директор іншої спеціалізованої школи з іноземних мов для початкових класів №36 Ольга Ображей говорить уже без емоцій, усіляко згладжуючи проблему. «Ну, не знаю. Міністерство вирішило, що спеціалізованих шкіл не буде. У нас також. Замість трьох груп у класі буде дві, як у всіх школах», – спокійно коментує Ольга Ображей.

Під час інтерв’ю пані Ольга постійно наголошує, що у них усе добре і все нормально. Утім, насправді роль міністерства зрозуміла тільки стосовно перших класів – саме там ліквідовано спеціалізацію. Саме перших класів стосується реформа. А от чому «спеціалізацію» прибрали в других – четвертих класах цього навчального закладу? Це вже на совісті місцевої влади.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мертва школа № 10: муніципальний театр абсурду

А тепер про «особливу» школу №1. За словами її директора Ольги Шелест, скорочення груп відбулося тільки в першому класі – все як годиться, відповідно до нового закону.

Решта – 2-11 класи – наразі продовжують поглиблено вивчати іноземні мови. Цікаво, що в цій школі, де «все буде добре», навчаються діти міського голови Чернігова Владислава Атрошенка, його заступника Олександра Ломако та інших «творців асфальтно-паркового дива» в Чернігові, котрі, очевидно, не хочуть, щоб їхні чада втрачали навички англійської.

Пояснень про «рівність» шкіл від керівника освітян Василя Білогури ми не отримали. Головний педагог міста сказав, що дасть відповідь тільки через письмовий запит. Без будь-яких відписок зрозуміло, що у Чернігові владна еліта покращує школи для своїх дітей, а для решти «все буде як у всіх».

Утім, ми все ж підготували і скерували відповідні запити на адресу управління освіти Чернігівської міської ради і паралельно – до Міністерства освіти. Нехай уряд також дасть свої оцінки освітянським експериментам у Чернігові.

Ще статті по темі

8 коментарів

  1. что за глупости Вы пишете? Причем здесь Атрошенко или Ломако? Я в 1975 году заканчивала 1 школу. Уже тогда она была специализированная С замечательными преподавателями английского.Дети учились,внуки учились и учатся. ее директора Самарская,Тарасенко,Геращенко,Шелест не делали. разграничения кто чей ребенок Правильно сделали,что сохранили такой статус.Пусть все школы сначала пройдут такой многолетний и успешный. путь изучения иностранных языков как в первой.

  2. А на 1 сентября Атрошенко говорил, что будет поддерживать будущих педагогов, лишь бы не выезжали.

  3. Я полностью согласен с Неравнодушной, все правильно. Школа № 1 давным-давно вляется спец.школой с углубленным изучением иностранных.языков. Другим школам города в этом сенсе до нее далеко, извините. А мэр здесь ни при чем.

  4. На волне моей памяти.В далеком 1974 году в моем классе проходила практику по английскому Соколовская Виктория Леонидовна.Она же Конончук .Завуч 3 школы. Мы под ее руководством ставили постановку Пигмалион.На английском Вот какой в те времена был уровень преподавания иностранного языка в первой школе.

  5. По содержательно ржачным комментам совиетского союза я правильно понял: углублённое изучение иностранного языка должно быть ток в 1-й школе на весь город, а остальные к репетитору ?

    Медленнннннннннннннные вы человеки, очень медленннннннннннннные.

  6. Причем здесь Советский Союз? Речь о уровне преподавания и традициях .А Вы полагаете,что дети 1 школы не посещают репетиторов? Если нужно
    сдать успешно зно одних уроков в школе недостаточно.

  7. В 1-й школе всё супер, потому как в 1-й школе традиции. И много других відповідальних та розумних преподавателей иностранных языков ничему детей, которые очень хотят изучать иностранные языки, и у них это прекрасно получается, не научат, потому что традиций нет, и преподаватели не в 1-й школе работают, а детям переться через весь город — очень далеко, да и не факт что места на всех будут. Улыбнули. Спасибо.

  8. Я ничуть не сомневаюсь в учителях 1-й школы в их умении и знаниях. Но если у ребёнка отлично всё складывается в изучении иностранных, а тоскаться в 1-ю школу далеко и очень не с руки, и по новому закону он туда не попадёт (потому как не в этом районе проживает), то почему не оставить вот такие классы. Учителя есть, желание у учителей есть, школьники тоже горят желанием изучать и у них получается. С 1-го класса старший катается к репетитору по 60грн. за час (преподаватель в школе лол был, ребёнок больше изучил просматривая мультфильм «Даша путешественница»), очень не удобно. Я бы лучше эти деньги заплатил толковому преподавателю но ток в школе и не тащиться хз куда вечером. А так будет у нас в городе только одна супер школа с традициями, а остальные прекрасные учителя, и толковые дети куда? Печально получается.

Back to top button