Суспільство

Важливо знати: новації в законодавстві щодо повірки лічильників

29 листопада з тарифів КП «Чернігівводоканал» на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) Постановою НКРЕКП № 1344 від 02.11.2017 було виключено витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою засобів обліку холодної води, а самі тарифи зменшено.

Зміни в процедурі повірки лічильників викликали чимало питань у абонентів КП «Чернігівводоканал», тому було прийняте рішення щодо оприлюднення більш розширеної інформації.

Важлива інформація щодо повірки лічильників води

Нещодавно «Чернігівводоканал» повідомляв, що відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), від 26 листопада 2015 року № 2868», від 02.11.2017 № 1344,

З 29 листопада 2017 року за рахунок виключення із структури тарифів витрат, пов’язаних з обслуговуванням та повіркою засобів обліку холодної води, зменшено тарифи на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Зміни в процедурі повірки лічильників викликали чимало питань у абонентів КП «Чернігівводоканал», тому було прийняте рішення щодо оприлюднення більш розширеної інформації.

  1. Для кого повірка лічильників стала платною?

Станом на 7 грудня 2017 року НКРЕКП для водоканалів України встановлено тарифи на два види послуг:

1-    Централізоване водопостачання та водовідведення;

2 —    Централізоване постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Тобто, якщо казати спрощено – передбачено два види тарифів:

—         для приватних будинків;

—         для багатоквартирних будинків.

В статті 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» визначено, що обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів – розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

Окрім цього, Розділом IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, органам місцевого самоврядування протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону:

  • забезпечити перегляд порядків формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, зокрема в частині виключення зі структури тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води;
  • забезпечити перегляд тарифів на теплову енергію, послуг з централізованого водопостачання, постачання гарячої та холодної води для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, в частині виключення зі складових відповідних тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води.

КП «Чернігівводоканал» надало, а НКРЕКП затвердила нові тарифи як на централізоване водопостачання та водовідведення так і на централізоване постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем). Але, відповідно до тексту, Постанови НКРЕКП набирають чинності з дня, наступного за днем їх опублікування в офіційному друкованому виданні – газеті «Урядовий кур’єр».

Станом на 07 грудня 2017 року в газеті «Урядовий кур’єр» (публікація від 28.11.2017) було оприлюднено лише Постанову щодо зміни тарифів на надання послуги на централізоване постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем). Коли буде оприлюднено Постанову щодо тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення – наразі невідомо.

Таким чином можна констатувати, що станом на 07 грудня 2017 року для мешканців багатоквартирних будинків, які отримують послугу (з використанням внутрішньобудинкових систем) повірка лічильників холодної води здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку. Для мешканців приватних будинків порядок проведення повірки до часу оприлюднення Постанови НКРЕКП – не змінився (за рахунок встановленого раніше тарифу).

  1. Де проводити повірку лічильників?

Відповідно до ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.

Цим же Законом передбачено, що для проведення повірки науковим метрологічним центрам, метрологічним центрам та повірочним лабораторіям необхідно одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі — свідоцтво про уповноваження), яке видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Уповноважені організації включаються до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Зазначений Реєстр має бути доступним для громадськості в електронній та/або іншій формі та опублікованим на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності, та постійно оновлюватися.

Тобто, проводити повірку лічильників після зняття з абонентського обліку (розпломбування) КП «Чернігівводоканал», власник лічильника може в будь-якій уповноваженій організації, внесеній до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій.

До останнього часу «Чернігівводоканал» (тел. 4-25-43) забезпечував повірку лічильників у приватних абонентів та юридичних осіб. У багатоквартирному житлі ці роботи проводило ТОВ «Водосервіс +» (тел. 3-00-62).

  1. Як часто треба проводити повірку лічильників?

Відповідно до ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка засобів вимірювальної техніки — повірка, що проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал).

Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Порядок встановлення міжповірочних інтервалів визначається Кабінетом Міністрів України.

Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку.

Як правило, для лічильників води міжповірочний інтервал встановлено терміном до 4 років.

У паспорті на новий законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки (лічильник) вказано дату проведення повірки (дата виготовлення) та зазначено міжповірочний інтервал.

На лічильники, які вже проходили повірку, виписується Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки і вказується дата, до якої це Свідоцтво діє.

Тобто, відповідно до чинного законодавства повірку лічильників треба провести не пізніше закінчення терміну міжповірочного інтервалу, встановленого для даного лічильника. КП «Чернігівводоканал» не може проводити розрахунки по лічильниках з простроченим терміном повірки.

  1. Які правові наслідки не проведення повірки лічильників?

Абонентам, у яких термін повірки лічильників води прострочений, нарахування за послуги КП «Чернігівводоканал» будуть проводитись у відповідності до Нормативів питного водопостачання для споживачів комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради, затверджених рішенням ЧМР від 20.04.17 №181

Враховуючи те, що КП «Чернігівводоканал» обліковує не тільки обсяги холодної води, що надаються в помешкання, але й обсяги водовідведення (сума показань лічильників холодної та гарячої води), терміни повірки лічильників гарячої води також не повинні бути порушені.

Враховуючи те, що за певних обставин, які склалися у попередні роки, чимало квартирних лічильників мають прострочені терміни повірки і щоб не ставити абонентів у безвихідне становище, Наказом по КП «Чернігівводоканал» № 299 від 06.12.2017 передбачено:

  1. Визначити строк до 31 березня 2018 року для проведення періодичної повірки квартирних лічильників холодної та гарячої води міжповірочний інтервал яких станом на 28 листопада 2017 року закінчився.
  2. Для  квартирних лічильників холодної та гарячої води міжповірочний інтервал яких закінчується в період з 29.11.2017 р. по 31.12.2017 р., встановити строк проведення періодичної повірки до 31 березня 2018 року.
  3.    З 1 січня 2018 року для квартирних лічильників холодної та гарячої води міжповірочний інтервал яких закінчується в поточних кварталах року, визначити останнє число кварталу як кінцевий строк проведення періодичної повірки.

Після закінчення термінів, зазначених в Наказі, абонентський відділ КП «Чернігівводоканал» повинен:

розрахунок з абонентами, які у визначений строк не провели повірку квартирного лічильника і не надали документів що підтверджують її проведення, здійснювати за нормативами (нормами) споживання з наступного дня за днем закінчення такого строку.

  1. Як дізнатися про дату, до якої має бути повірений лічильник води?

Як зазначено вище, міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (нові прилади) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Якщо абонент втратив паспорт/свідоцтво, дізнатись про дату чергової повірки можна в «Особистому кабінеті»  споживача на офіційному сайті КП «Чернігівводоканал»; зателефонувавши до абонентського відділу КП «Чернігівводоканал»

Також, відповідно до Наказу по КП «Чернігівводоканал» № 299 від 06.12.2017, абонентський відділ має повідомляти абонентів, квартирні лічильники яких підлягають періодичній повірці згідно графіку, про необхідність її проведення в межах міжповірочного інтервалу та в строк визначений в повідомленні.

11112222

Інформація про терміни повірки лічильників друкується у квитанціях на оплату послуг КП «Чернігівводоканал». А для абонентів, у яких міжповірочний інтервал закінчується/скінчився, додатково до квитанції буде надсилатись повідомлення про повірку.

333

 

Додаткову інформацію щодо проведення повірки лічильників можна отримати в абонентському відділі КП «Чернігівводоканал» за адресою: м. Чернігів, вул. Київська, 14А. Телефони для довідок: (0462) 671-913, 670-112, 614-662.

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»

Ще статті по темі

Back to top button