Суспільство

Все про зимові шини для авто

Багато водіїв ще з кінця літа – початку осені починають придивлятися, яку купити резину для комфортної та безпечної їзди взимку. Нижче розглянемо особливості складу зимових шин, коли їх потрібно встановлювати і які типи існують.

Резиновий склад

Головним завданням будь-яких шин є забезпечення максимального контакту із дорожнім покриттям. Взимку це питання особливо актуальне, оскільки їздити доводиться по засніжених та слизьких трасах. Для цього інженери шинних компаній розробляють спеціальну суміш із морозостійких компонентів, яка не дубіє навіть при сильному морозі. Чим еластичніша зимова гума, тим краще — машина буде стійкіше на прямих ділянках і в поворотах.

Типи зимових шин

В Україні зимові шини купити можна двох категорій:

  1. З шипами. По всій біговій доріжці розсипалися металеві шпильки. На них автомобіль простіше пересувається по злежаному снігу або слизькому покриттю, немає проблем з подоланням підйомів, а гальмівний шлях вкорочується. Проте, і недоліків у них чимало:
  2. більша вага, що ускладнює керованість та збільшує витрати палива;
  3. шипи дуже ковзають на сухому, та особливо, мокрому покритті;
  4. з-під коліс видається неприємний гул від контакту штифтів із дорогою;
  5. ринкова ціна набагато вища, ніж на класичні шини.
  6. Фрикційна. Водії таку резину ще називають «липучкою», і на неї більший попит, в порівнянні з шипованими шинами. На поверхні є багато гострих ламелів, які вгризаються в затверділий сніговий покрив і не втрачають контакт з покриттям. Шини буквально прилипають до дороги, забезпечуючи комфортну їзду.

Багато суперечок існує щодо ефективності всесезонних шин. В принципі, вони можуть бути універсальними, але тільки для експлуатації в регіонах з помірним кліматом. Однак, їхнього ресурсу вистачить на 2-3 роки, тоді як сезонні покришки можуть служити 4-5 сезонів, якщо з ними правильно поводитися.

Навіщо та коли потрібно встановлювати зимові шини?

Склад суміші у покришках для літа та зими кардинально відрізняється. Навіть всесезонна резина втрачає ефективність у сильну спеку або лютий мороз, не кажучи про моделі, які призначені під конкретні умови. Літні шини взимку швидко розкришаться, зимові влітку – розпливуться. Нову резину купити доведеться набагато раніше, ніж хотілося б – і добре ще, якщо не буде наслідків для водія.

Літні покришки і так жорсткі. Як тільки середньодобова температура опуститься до +7°C або нижче, вони стануть ще жорсткішими. Їздити на таких шинах буде небезпечно.

Зимові скати при мінімальному плюсі ​​здатні демонструвати хороші їздові показники, якщо не говорити про шиповки. У більшості фрикційних моделях добре працює дренажна система для водовідведення, чим покращується якість зчеплення навіть на мокрій дорозі. Враховуючи кліматичні умови в більшості регіонах України, експлуатувати класичну зимову гуму можна ледь не півроку – приблизно, від жовтня-листопада – до березня-квітня.

Диски під зимові шини

На зимову гуму необхідно обов’язково купити диски. Вони приймають сильні удари на нерівній дорозі, що є додатковим захистом скатів і підвіски машини від пошкоджень. Ніхто не забороняє встановити на зимові шини диски литого типу, щоб підкреслити привабливість свого ТЗ. Однак, ці вироби дуже тендітні, на морозі можуть розколотися навіть від несильного удару, і точно доведеться купувати новий ковпак.

Реклама

Ще статті по темі

Добавить комментарий

Back to top button