Суспільство

Як пригнати авто на «єврономерах»: про євробляхерів вустами «перегонщика» з Литви

Проблема автомобілів з іноземними номерами дедалі гостріше постає в Україні. Ця тема полягає не в декларованій «безкарності» євробляхерів, а більше у відсутності елементарних справедливих правил гри на авторинку «Україна – Європа». У нас ціни на авто навіть не першої свіжості зашкалюють, а говорити про новенький транспорт із салону пересічному українцю навіть не доводиться – із середньою зарплатою треба збирати мало не все життя.

Водночас у близькому зарубіжжі – Польщі та Литві – можна купити якісний і порівняно недорогий автомобіль. Та офіційно він стає недосяжним через українську законодавчу базу, що заборонила ввіз авто без Євро-5 (екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах; існує тільки на автомобілях виготовлених починаючи з 2009 року) та визначила непосильний податковий тягар при розмитненні.

Але це не зупиняє українців у використанні напівлегальних способів їзди в іноземних авто. Найпопулярніші для Чернігівщини – на литовських номерах, також трапляються і «поляки».

Про правила гри для «євробляхерів» розповідає «перегонщик» автомобілів під псевдонімом Григорій Распутін (не захотів представлятись з міркувань безпеки та зайвої прискіпливості з боку фіскальних служб)

«Для в’їзду на іноземному авто до України необхідні техпаспорт, страховка, техогляд і доручення, що підтверджує: людині дозволили виїжджати за кордон.

Людина, резидент України, має право тут перебувати без порушення закону п’ять днів – якщо в тому ж регіоні, і 10 днів – якщо це інша область. Наприклад, якщо він заїхав у Чернігівській області, а виїжджає в Житомирській або будь-якій іншій. І так він може кожні 5-10 днів виїжджати – заїжджати. Так роблять ті люди, які живуть безпосередньо біля кордону», – розповідає перегонщик «євроблях». Далі він назвав способи для довготермінового перебування, які можна назвати напівлегальними.

  1. Форс-мажор. Захворів чи поломка. Наприклад, ви заїхали до України на авто з іноземними номерами і потрапили до лікарні на стаціонар. У такому разі ви можете тут перебувати до його закінчення, а при виїзді з країни на митниці продемонструвати лікарняний листок. У цьому разі вас не можна оштрафувати. Так само, якщо у вас зламалось авто, ДТП і т.д. Але в цьому разі треба попередити Державну фіскальну службу.
  2. Відбуття покарання. Якщо ви не виїхали протягом десяти днів, фіскальна служба чекає 1-3 місяці і виписує вам штраф – присилає листа, де викликає до себе для пояснень, чому ви не виїхали вчасно. Ви або показуєте попередні довідки, або просто кажете «забув», «не вдалося» і так далі. У такому разі вже виписують штраф – 8 500. І на цьому все. Митники не можуть депортувати, ні вас, ні авто. Нічого не можуть. Вони чекають оплати штрафу і все. Повторно оштрафувати не можуть. Ви просто їздите.
  3. Іноземець. Можна знайти будь-якого неукраїнського громадянина. Виїжджаєте самостійно, а заїжджає начебто іноземець. Тоді вже авто зазначається не як транзит, а як тимчасовий ввіз – на термін до 1 року. Якщо не покидаєте країну вчасно, то іноземця штрафують. Але мінус цього способу – те, що управляти транспортним засобом може тільки іноземець. Якщо спіймають поліція і митники, то буде штраф 300% від вартості авто.

Щодо продажу авто з іноземними номерами в Україні. За цією операцією покупець не має реальних прав на авто як свою власність.

Процедура до продажу проста – коли ви реєструєте на фірму авто, вам дають доручення, щоб могли проїхати кордон, таке саме доручення дають, але пусте, де вписано все, крім того, хто буде їздити. Під час продажу вписуєте дані умовного покупця. Але доручення не є фактом володіння авто.

  • Начебто «схеми» для використання євроавто є. Чому зараз відбуваються мітинги «євробляхерів»?

Ми всі розуміємо, що це не надовго. І тому ми боремося за узаконення. Вимагаємо, щоб прибрали обмеження щодо Євро-5 і зменшили вартість розмитнення.

  • Розкажіть, будь ласка, що хоче наша влада від «євробляхерів»?

Вони нічого не хочуть. Вони й так уже свої сітки розставили… Їх усе влаштовує. Проте є різні намагання ускладнити нам життя. Наприклад, намагалися просунути новий закон, згідно з яким буде повторний штраф, коли не покидають територію України – 170 тисяч. Але цей закон не пройшов.

Загалом ми хочемо справедливості. Сьогодні наша влада зробила так, що ми не повинні ввозити авто старше 2010 року і без Євро-5. І не маємо права працювати з країною-агресором.

Але є люди, які тримають автосалони, що продають російські авто і навіть без Євро-5. Якимось же чином вони обійшли ці закони. Так само китайські авто без Євро-5 продають. А нам не можна. От ми і просимо, щоб зробити закони рівні для всіх.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чернігівські митники заявили про тиск з боку «євробляхерів»

  • Складна процедура оформлення купленого в Литві авто?

Щоб зареєструвати авто, треба пройти техогляд (там він дуже якісний, адже за «недобросовісну» роботу передбачена кримінальна відповідальність), коштує 18 євро і сама реєстрація коштує 48 євро. І плюс страховка на місяць – 9 євро. Це всі платежі.

У Литві автомобілі з усього Євросоюзу. Їх спеціально заганяють для українського ринку. Вартість розмитнення «ЄС – Литва» дорівнює нулю.

Кажуть, що «євробляхи» – це погано, наче вони часто порушують правила дорожнього руху, можуть кинути авто і втекти після ДТП. Це неправда. Машину за 3-4 тисячі євро на дорозі кидати ніхто не буде і порушувати «євробляхер» буде менше через те, що боїться зайвий раз потрапляти «на очі» поліції.

За інформацію Григорія Распутіна, кількість «євроблях» в Україні сягає трьох мільйонів, тому на думку такої кількості людей владі доведеться зважати.

У Чернігові координує діяльність і взаємодопомогу власників авто на єврономерах керівник громадської організації «Демократія майбутнього» Віталій Панченко.

Ще статті по темі

2 коментарів

  1. ну реально брать машину сарше 10 лет, это убожество ))) корчи 2000- 2006х загоняют, и летают как в последний раз. а вообще всё равно, главное чтобы не врезался бляхер, а то получит знатных и на всю жизнь

  2. Нормальный человек такой геморой себе не купит. Засрали страну своими корчами.

Back to top button