У Чернігові реанімують металобрухт із фронту (Відео)
У Чернігові реанімують військову техніку із зони АТО. У нашому місті працює єдиний в Україні завод, що відновлює для армії механізовані мости на базі вітчизняних тягачів КрАЗ.
«Вони приходять із зони бойових дій. Те, що приходить, назвати бойовою технікою вже не можна. Треба її відновити у той стан, у якому вона була спочатку. Устаткування – виробництва 1989-го року. По-перше, воно вже немолоде, по-друге, після активних бойових дій. Тобто вигляд, звісно, непривабливий, технічний стан уже ніякий», — розповідає заступник директора «171-го Чернігівського ремонтного заводу», керівник проекту Радимир Рей.
Механізовані мости на базі КрАЗу життєво необхідні сьогодні українській армії. Вони допомагають бійцям швидко долати водні та сухопутні перешкоди – наприклад, неглибокі річки та рівчаки.
«Важкий механізований міст складається з чотирьох мостоукладальників – тобто це комплект. 4 мостоукладальники. У кожному мостоукладальнику, відповідно, автомобіль КрАЗ та спецобладнання. Спецобладнання – це і є безпосередньо міст ТММ – 3М», — продовжує розповідати заступник директора «171-го Чернігівського ремонтного заводу», керівник проекту Радимир Рей.
Механізований міст завдовжки сорок два метри. Він складається з 4-х частин – по десять із половиною метрів кожна. Його можна розкласти за тридцять-п’ятдесят хвилин на водоймі з глибиною до трьох метрів. Ці мости на базі КрАЗу виготовляли ще в Радянському Союзі. В Україні таких підприємств немає взагалі! Коли почалися бойові дії на сході, «171-й Чернігівський ремонтний завод» став єдиним місцем, де ці розбиті пересувні конструкції повертають до життя.
«Часу займає, звісно, багато. Важкі конструкції, все важке, велике. Здебільшого багато ручної праці застосовується. Механізації є трохи, але переважно треба руками працювати», — зазначає начальник дільниці «171-го Чернігівського ремонтного заводу» Олександр Пильник.
«Те, що ви бачите на виході, це завдяки колективу конструкторів, колективу цеху, робочому персоналу. Ці люди комплект — 4 мостоукладальники — роблять приблизно місяці за три. Це за наявності такої плідної роботи. Я вам скажу прямо: людей не треба вмовляти, не треба нічого пояснювати, коли треба виходити працювати у вихідні дні – вони це роблять. Тому що у нас є договір, є зобов’язання, є терміни. І, відповідно, ми не можемо підвести ні себе, ні армію, ні замовника – Міністерство оборони», — наголошує заступник директора «171-го Чернігівського ремонтного заводу», керівник проекту Радимир Рей.
Якщо буде потрібно, на заводі готові з нуля створювати таке військове обладнання. Мають навіть готову конструкторську документацію для цього.
«Так, безперечно, за основу брали старі розробки. Сьогодні тісно співпрацюємо з різними проектними інститутами й організаціями — провідними в Україні, проводимо заходи, вивчаємо конструкцію на предмет збільшення можливостей, модернізації, щоб спростити роботу з нею або збільшити пропускну здатність у масі прохідної техніки. Це основне із завдань, що зараз стоять перед нами», — зауважує головний конструктор «171-го Чернігівського ремонтного заводу». Юрій Сазоненко.
Усі деталі для відновлення механізованих мостів завод замовляє в Україні.
Журналіст Аліна Клименко
Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Instagram та Facebook.
Юрец молодец, успехов тебе!