Ягідки в піску: садівники самовільно перекрили дорогу (Відео)
Понад тисячу людей у заручниках через сусідські війни двох садових товариств: Залізничник-2 та Садовод.
Голови не поділили цієї дороги.
Вона – єдиний виїзд і найближче сполучення з містом для чотирьох садових спільнот. Та більше п’яти років тут лежить цей камінь.
— Дорога там була споконвічно. Її і будували разом попередні голови, які були ще до мене. Коли ми її чистили та ремонтували, вона була задоволена, як за неї виконували її роботу, — Віра Вареник, екс-голова правління садового товариства «Залізничник-2».
На в’їзді – шлагбаум, на виїзді – каміння. Так голова садового товариства «Садовод» Світлана Сергєєва пильнує, аби через її товариство не проїхала жодна машина. Не впускає вона й дачників із сусідніх товариств. Мовляв, хай їздять в об’їзд. Та об’їзна дорога, попід залізницею, не для загального користування.
— Дорога вздовж залізниці – об’єкт стратегічного призначення. І є підпорою для залізничного насипу04:29+05:06 Залізниця може бути перекрита в будь-яку мить для проїзду транспорту, — Наталія Котіна, нинішня голова правління садового товариства «Залізничник-2».
Таке вже траплялося, згадують місцеві. Коли після зливи дорогу вздовж залізниці розмило.
— Я жив тут, на дачі, і прийшли дощі, там дорогу розмило, і я був змушений ходити пішки до найближчої маршрутки, щоб купити собі хліба, води та всього необхідного. Тому що та дорога розмита.
— Ми не можемо виїхати, в нас є машини, але ми не можемо виїхати, ні швидка, ні пожежники не можуть приїхати. І що робити? Хоч помирай тут і все.
— Горів тут дім один, то ні швидка, ні пожежники не змогли доїхати. І згоріли двоє дітей: там камінь, а тут дорогу ніхто не знає, і не змогли доїхати.
Натомість Світлана Сергєєва знаходить ще кілька об’їзних доріг для сусідів. Щоправда, всі вони давно позаростали вербою та деревами. Однак голову садового товариства більше цікавить власний урожай.
— По цій дорозі почали їздити, і поїхали вантажівки, легкові авто. Пилюка. Ні ягоди нормальної з городу з’їсти не можна, ні огірка. І ми перекрили дорогу, і більше нічого абсолютно, — Світлана Сергєєва, голова правління садового товариства «Садовод».
Прикривається пенсіонерка рішенням Господарського суду, який визнав дорогу загального користування вулицею та дозволив перекрити її для інших чотирьох товариств. Рятувальники ж запевняють: цей камінь не дає їм можливості вчасно дістатися до осель людей, які живуть тут.
— Відповідно до закону про архітектуру та пожежну безпеку, проїзди, які сполучають населені пункти, повинні бути відкритими і вільними без жодного звуження, — Олександр Федоришин, заступник начальника ДСНС Чернігова.
Про в’їзд і виїзд у населеному пункті говорить і закон. До того ж дорога, якою пані Сергєєва пропонує їздити мешканцям цього товариства, веде до залізничного мосту.
— Перелік об’єктів стратегічного значення визначений Кабміном, і держава може в будь-яку мить перекрити цю дорогу стратегічного значення, — Олександр Постой, юрист.
Ці люди неодноразово заявляли про свою проблему до прокуратури. Та віз і нині там. Чомусь нікому немає діла до життя людей й охорони стратегічного об’єкта залізниці. А відтак, обурені мешканці наважуються на радикальні методи. Вони також збираються перекрити дорогу, але вже трасу Київ – Чернігів.