«Експериментатор» Кириченко: болісні пологи транспортної мережі (Відео)
Зміни у транспортній мережі міста були необхідні, кажуть перевізники. Основний аргумент – давно не працюють великі підприємства, пасажиропотік змінився.
Наприкінці вересня виконком Чернігівської міської ради затвердив нову автобусну мережу. Транспортна реформа у Чернігові на кшталт важких пологів – народжували довго і болісно. Та врешті решт особливих змін не відбулося, як це планувалося спочатку.
Основна суть реформування, яке затіяв профільний заступник міського голови Олександр Кириченко, оновлення рухомого складу та проведення конкурсу на всі маршрути міста.
І от тут починається найцікавіше. Через незрозумілі умови тендерів перевізники наразі знаходяться у розгубленому стані. З моменту оголошення конкурсу і до його проведення залишається менше місяця.
— За цей час вирішити питання з кредитами, знайти техніку, оформити, часу замало. Зараз це все тримається у таємниці, ніхто не знає на який маршрут яка техніка буде замовлена. Перевізних до цього часу не розуміє, що йому робити, купувати нову техніку, або добивати стару, — Володимир Козир, депутат Чернігівської міської ради «Наш край».
— Правильно було б зібрати перевізників, обговорити умови роботи на кожному маршруті, показати факти , економічні розрахунки, які показують доцільність — тут обслуговує Рута , а тут буде Еталон. Все треба прорахувати, — Сергій Вакуленко, депутат Чернігівської міської ради «Наш край».
Варто зауважити, що з самого початку підхід до реформування транспортної мережі Чернігова був не професійним. Не логічною важають умову, що весь рухомий склад має складатись з автобусів середньої та великої місткості.
— Перевізники, ті люди які розуміють економіку, вони впевнені, що не на всіх маршрутах можна працювати на автобусах середньої та великої місткості. Вони більш затратні і по паливу , і по запчастинам.
Якщо буде такий жорсткий та непрофесійних підхід — це призведе до того, що на деяких маршрутах перевізників не буде. Вони закриються як це вже було із 10, 6 маршрутом, — Сергій Вакуленко.
До речі, дивно – як Олександр Кириченко може брати на себе відповідальність за такі важливі транспортні перипетії, якщо він навіть не орієнтується в моделях техніки, звісно окрім марки свого елітного авто.
— Це загальмувало оновлення рухомого складу та на рік відкинуло місто назад. Ми спеціально, щоб переконати керівництво міста, профільного заступника, приганяли сюди Руту 25, про яку він навіть не знав, що така машина є, — Володимир Козир.
З власних джерел ЧЕлайн стало відомо, що всю цю транспортну катавасію Олександр Кириченко затіяв, аби надати «індульгенцію» лише одній фірмі, влаштувавши для інших перевізників своєрідний «транспортний геноцид». Перевізники обурені таким дилетантським підходом чиновника. Не менше здивування у перевізників викликає і логіка формування так званих конкурсних лотів.
— Хочуть поєднати так звані пакети – хороший маршрут з хорошим маршрутом. Відповідно хороші маршрути заберуть ті люди, яким треба це забрати, а погані маршрути, в яких економіка слабенька залишаться взагалі без перевізника, — Сергій Вакуленко.
Ми цілий тиждень полювали за коментарем цієї ситуації від профільного заступника міського голови Олександра Кириченка. Але всі наші зусилля були марними. Чиновник відміняв та переносив зустріч із знімальною групою. Дізнатись його думку нам так і не вдалось.
— Через 5 хвилин у мене запис на телебаченні. –А потім? – Ми не домовлялися з вами. – Ви сказали наприкінці тижня, я вчора телефонувала – ви не відповідали. – Вчора виконком був. Добре наберіть мене десь в кінці дня, — Олександр Кириченко, заступник міського голови.
«В кінці дня» слухавка знов відповідала довгими гудками. А тому багато питань так і залишились без відповіді. Питання наступне – чому «експериментами», які можуть призвести до транспортного колапсу займаються непрофесіонали.
Невже вся суть тільки у «радикальному» популізмі? Адже, як відомо – Олександр Кириченко потрапив у зами мера саме по квоті від «Радикальної партії». Результати такого сліпого реформування побачимо порівняно скоро – зміни почнуть діяти з 10 січня.