Колонка редактора

Пошта на «колесах»: реформування «Укрпошти» в стилі психотропного сп’яніння

Листоноші б’ють байдики на роботі! Працівники поштових відділень у селах торгують молоком і плітками, а в «Укрпошті» числяться формально – для галочки. Пошта – феноменально збитковий і морально застарілий сервіс. Усіх неодмінно треба звільнити і модернізувати процес!

Це лише деякі з меседжів, які озвучив на нараді в Чернігові генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський. Антикризовий менеджер приїхав до Чернігова, аби презентувати нову концепцію роботи «Укрпошти» і переконати стурбованих сіверян, що не такий страшний чорт, як його малюють.

Якщо коротко, то суть цього «пілотного проекту» полягає в тому, що в населених пунктах, у яких налічується менше 2 000 населення (а це більшість сіл Чернігівської області), будуть звільнені всі працівники поштового відділення. Куди йти людям, яких викидають за борт, менеджер не зазначив. Більше того, слово «звільнення» старанно замасковане під «реформування».

Функції звільнених виконуватиме «універсальна» команда під назвою «Пересувне відділення». Це водій, оператор і листоноша.

1

Ігор Смілянський зазначає, що на ці посади братимуть справжніх професіоналів своєї справи.

Поки оператор (обіцяють наявність комп’ютера з доступом до інтернету) кілька годин працюватиме з населенням у приміщенні пошти, водій із листоношею розвозитимуть автівкою листи та кореспонденцію селом. До речі, в цієї команди можна також буде придбати різноманітні товари. За словами пана Смілянського, торгуватимуть навіть мікрохвильовими пічками.

Ви вже уявили цю картину? Там, де не проїде машина (села загалом мають цікаві ландшафти – особливо взимку і весною), листоноші доведеться йти пішки.

Основний акцент – економія! Мовляв, нині 80 % витрат «Укрпошти» становить заробітна плата працівників. За словами Ігоря Смілянського, середня зарплатня поштарів – 5 409 гривень. Цікаво, чи брали до уваги під час обчислення цього показника його щомісячну зарплатню? Можливо, хтось не в курсі, то знайте – за місяць генеральний директор «Укрпошти» пан Смілянський отримує 333 тисячі гривень. Та не в цьому навіть суть.

Давайте логічно мислити!

  1. Для реалізації проекту «Пересувне відділення» треба закуповувати автомобілі. Чомусь «Укрпошта» обрала марку «Citroen». Для розуміння: це від 600 000 гривень до 700 000 гривень за одну машину (залежно від комплектації і модифікації).

3

  1. Постійні витрати на пальне й амортизаційні матеріали. На воді, на жаль, ще в Україні не їздять автомобілі.
  2. Закупівля комп’ютерів і оплата послуг Мережі інтернет. Ця ситуація взагалі нагадує колишній трюк із ноутбуками та камерами на дільницях під час виборів. Куплять там, де треба і за скільки треба. Власне, як і автомобілі. Звісно, це лише припущення.

Цікаво було спостерігати за тим, як представники районів Чернігівщини, очільники громад, депутати і керівники області критикували «пілотний проект» і просили не квапитися з таким реформуванням, а Ігор Смілянський вдавав, ніби не чує, і щоразу промовляв, як мантри, свої «аргументи». Такий «діалог» відверто дратував деяких учасників наради і вони насилу стримували себе.

До речі, директор обласного відділення «Укрпошти» Олена Дорошенко взагалі не прийшла на певною мірою доленосну (для тисяч працівників) нараду. Причина більш ніж поважна – пані Дорошенко у відпустці.

Ситуація неординарна. Систему «Укрпошти» дійсно в багатьох моментах варто реформувати. Але чи шляхом звільнення десятків тисяч людей? Чи дійсно заслуговують люди, які і в дощ, і в сніг розносять листи і газети, на образи мільйонера-менеджера? Чи можуть зрозуміти люди, які декларують феноменальні статки, простих поштарів, для яких робота листоноші – єдиний заробіток у селі? Не варто забувати і про те, що північ Чернігівщини паралізована в сенсі досягання радіо і телебачення (українського мовлення). Тому листоноші – це єдина ланка між глибинкою і цивілізованим українським світом. У разі, якщо експеримент «на колесах» провалиться – хто доставлятиме сотням тисяч людей кореспонденцію? Інтернету там також немає…

У цьому випадку фразу «пошта на колесах» хочеться розцінювати як реформування під дією психотропних речовин – алогічне, неправильне, абсурдне.

Учасники наради домовилися, що створять робочу групу з вивчення та вирішення порушеної проблеми за участі чиновників і представників «Укрпошти» і громадських організацій. Тому, як кажуть, далі буде…

(фото з сайту обласної ради)

Павло Солодовник

Ще статті по темі

2 коментарів

  1. Повністю підтримую автора. У своєму житті зустрічала тільки відповідальних листонош, які дійсно якісно працюють (Сосницький район). Дуже шкода, що людей звільнять. А ще питання про доступ до Інтернету у селах. Як працюватимуть ці модернізовані пересувні відділення, якщо якісний телефонний зв’язок є не скрізь, а Інтернет у кращому випадку — 2G. І чи не будуть витрати на авто та їх обслуговування вищими, аніж нинішнє утримання стаціонарних поштових відділень?

  2. Не пора ли уже реформировать этих реформаторов?

Back to top button