ЧТУ дало коментар стосовно придбання тролейбусів у кредит
![](https://cheline.com.ua/wp-content/uploads/2018/04/gr_9.01.14_trolleybus1-e1523710030191.jpg)
На наступній сесії Чернігівської міської ради розглядатиметься питання придбання за рахунок фінансового лізингу 12 нових тролейбусів. Проте тема вже викликала чималий інтерес, адже містян обурив той факт, що за рогатики, придбані у кредит, доведеться чимало переплатити.
У Чернігівському тролейбусному управлінні дали коментар з цього приводу.
По-перше, необхідність замінити тролейбуси, котрі втричі перепрацювали термін експлуатації, зʼявилась не сьогодні й не вчора, а щонайменше років 10-15 тому. За останнє десятиліття списали 64 (!!!) тролейбуси, купили — 22. Щоправда, більшість з придбаних, а саме 15, зʼявились лише за останні 2 роки. Вражаюча відʼємна динаміка очевидна. Випуск на маршрути зі 135 од. на початок 2000-х скоротився до 65 од. сьогодні. Та й ті 65 не завжди вдається випустити. А з тих, що виїдуть, на лінії щодня виходить з ладу від 5 до 10 машин. Задля випуску 85 машин, а це щонайменше, що може забезпечити зручні для містян інтервали за нинішньої маршрутної мережі (про розвиток навіть не кажучи слова) у депо має бути 100 справних тролейбусів (резерв +10-15%). Нині машин, котрі не перепрацювали вставлений виробником термін експлуатації, на балансі усього 22. Правду кажучи, навіть 52 електромашини (40 від ЄІБ «Європейського інвестиційного банку» та 12 у лізинг) повністю закрити проблему нестачі рухомого складу у КП «ЧТУ» не в змозі, бо не важко підрахувати — прямо зараз десь треба взяти 78 тролейбусів. Загальна б вартість такої закупівлі, з урахуванням середньої минулорічної вартості тролейбуса в Україні у 4 865 179 ₴, склала б ні багато ні мало 380 млн ₴. Усім зрозуміло, в один момент виділити такі гроші з міського бюджету просто нереально. Тому й доводиться шукати будь-які раціональні можливості придбати техніку на виплат.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тролейбусний ребус: чому Чернігівська міськрада бере в кредит електротранспорт
По-друге, ЧТУ не відмовляється і не збирається відмовлятися, як про це написали деякі ЗМІ, від отримання кредитної лінії Європейського Інвестиційного Банку на придбання тролейбусів загальною сумою 6 млн €. Цей кредит вигідний і реальний сценарій поповнити парк на ≈ 40 машин. Проте через європейську бюрократію перемовини тривають вже третій рік і кінця-краю їм не видно. Представники банку обіцяли завітати до Чернігова з офіційним візитом то у другій половині лютого, то березня, але не доїхали й досі. Звичайно, можна було скористатися пропозицією іншої європейської фінустанови — ЄБРРу, як це зробили деякі інші міста Україні, але їх умови кредитування важко назвати вигідними. Тому — чекаємо. А чекати доведеться, можливо й півроку, можливо рік, можливо й більше і в цей час 30-річні ЗіУ з пробігом у мільйон кілометрів продовжують розвалюватися на частини. Нова техніка потрібна тут і негайно, інакше за пару років перевозити чернігівців, а більшість наших пасажирів – соціально незахищені верстви населення, буде просто нічим. Більш того, у відсутності стримуючого фактору у вигляді потужної конкуренції зі сторони ЧТУ, приватні перевізники зможуть диктувати місту свої умови, піднімаючи тарифи в ультимативній формі. Тож, поки чекаємо позитивних зрушень з європейцями, паралельно шукаємо можливість хоч на трохи оновити парк техніки на максимально вигідних для міста умовах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чернігівська міськрада хоче купити тролейбуси в кредит з великою переплатою
По-трєте, найбільш вигідні умови фінансового лізингу пропонує державний «Приватбанк» — 16 % річних у гривні на термін 5 років. Щоб говорити про «дороговизну» лізингових умов запропонованих «Приватбанком», їх потрібно з чимось порівнювати. Нам пропонують купити 12 тролейбусів загальною сумою 51 млн ₴, а це 4,250 млн гривень за одну машину. І тут не треба бути великим спеціалістом, аби зрозуміти, що це насправді дешево. Адже станом на сьогодні, 17 квітня 2018 року, найдешевший тролейбус України — Еталон Т12110 «Барвінок» обійшовся Словʼянську у 4,245 млн ₴, а Суми купили 4 таких тролейбуси за 5,100 млн ₴ за кожен. До того ж, залучаючи кошти у національній валюті, місто застраховується від будь-яких валютних ризиків, а що буде з курсом за 5 років передбачити неможливо. Відсоткова ставка – 16 % річних у гривні, продиктована чинною на сьогодні обліковою ставкою Національного банку України — 17 % і не може значно відрізнятися від неї у меншу сторону.
Джерело: прес-служба КП ЧТУ